loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ جبهه 2: اصطلاحات و تعبیرات - جلد دوم

ناشر سروش | فرهنگ گستر

گردآورنده کتاب سید مهدی فهیمی

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 271

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«فرهنگ جبهه» از معدود آثاری است که در حوزه دفاع مقدس و به شکل دائره المعارف تهیه شده است. درواقع همه جوانب بشری و انسانی حضور رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس در شئون رفتاری، گفتاری و نوشتاری به صورت مستند در این مجموعه آورده شده و مولفان، نویسندگان، فیلمنامه نویسان و کلیه کسانی که بخواهند کاری در حوزه دفاع مقدس انجام دهند، ناگزیرند به آن مراجعه کنند.
فرهنگ جبهه یکی از کم نظیرترین فرهنگ ها در حوزه دفاع مقدس است که با همکاری 12 مولف تدوین شده است.
این مجموعه شامل سه عرصه نوشتاری، رفتاری و گفتاری است که هرکدام از این موارد عناوینی را ذیل مجموعه خود دارند. برای نمونه در بخش رفتاری مواردی نظیر شوخ طبعی ها در سه جلد و در بخش گفتاری، اطلاعات و تعبیریات یکی از مشهورترین عناوین آن است.
منبع اصلی در گردآوری اطلاعات عموما رزمندگان حاضر در جبهه های جنگ بوده اند. برای گردآوری اطلاعات این مجموعه 2 بار سراسر کشور را شهر به شهر و روستا به روستا رفته اند تا توانسته اند فیش کارت هایی را مهیا کنند که محققان بر اساس آنها مجموعه «فرهنگ جبهه» را استخراج کردند.
در انتهای هر جلد از مجموعه فرهنگ جبهه اسامی راوایان مقاومت و دفاع مقدس را به همراه مشخصات فیش و اطلاعات قابل مراجعه آورده شده است.
شایان ذکر است از سال 1368 تا کنون، شصت عنوان کتابهای «فرهنگ جبهه» در اختیار مخاطبان قرار گرفته است که در این میان، چهارعنوان گزیده فرهنگ جبهه شامل «گزیده نوشتاری فرهنگ جبهه» دربرگیرنده منظومه ها، مکاتبات، یادداشت های روزانه، یادگارنوشته ها و تابلو نوشته های رزمندگان و« گزیده رفتاری فرهنگ جبهه» دربرگیرنده بازی ها و سرگرمی ها، اوقات فراغت، شوخ طبعی ها، خلاقیت ها، رویای صادقه، امدادهای غیبی و آداب و رسوم رزمندگان، «گزیده گفتاری فرهنگ جبهه» دربرگیرنده گزیده عناوین شعارها و رجزها، نیایش ها، نام ها و نشانی ها (اعلام)، اصطلاحات و تعبیرات، مکاشفات، قطعات و مقالات و مشاهدات رزمندگان و «گزیده تعلیقات فرهنگ جبهه» در برگیرنده سوانح، بود و نمود، جبهه فرهنگ و فرهنگ جبهه، جبهه ای نو در فرهنگ شناسی ایران اشاره کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما