loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با علوم حدیثی

ناشر مشهور

نویسنده محمدحسین افشاری

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 189

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

آموختن علوم حدیثی همان ابزاری است که مجهّز بودن به آن برای دانش پژوهان معارف دینی یک امر لازم و ضروری است.
در اصل هر یک از این دسته دانشها، همچون ابزاری می مانند که دارنده آن توان کشف مرواریدهای این دریا را به همراه فهم درست ایشان بدست می آورد و می تواند به مقدار توان و استعداد خویش، به همراه به کارگیری این ابزار در کنار صفای دل و تطهیر باطن خویش، بهره های بیشتر و کامل تری را از این دریای نورانی به دست آورد.
اهداف و ویژگی های کتاب:
آشنایی با این علوم، زمینه ساز آگاهی و رشد کسانی است که با اشتیاق خواهان کسب این معارف هستند.
آنچه هدف این کتاب بوده همین آشنایی مختصر است که به همراه این هدف، چند ویژگی را نیز به همراه دارد:
اول آنکه به زبانی ساده بتواند خواننده را با دانش های حدیثی آشنا بنماید.
دوم آنکه دریچه ای برای دانشجویان علاقه مند و طلاب سطح مقدمات به روی معارف اهل بیت باشد.
سوم آنکه مختصر بودن آن ضربه ای به فراگیر بودن تمامی مطالب آن علوم نباشد.
و چهارم اینکه خواننده ای را که خواهان یادگیری بیشتر در هر یک از این علوم هستند را به کتاب های تخصصی هر کدام راهنمایی کند.
این کتاب، در 12 درس خواننده خود را با دانش های حدیثی که در پذیرفتن حدیث و سپس فهم حدیث دخیل هستند آشنا نماید.هر کدام از درس های این کتاب، شامل اهدافی است که نویسنده به دنبال تحقق آن در خواننده است و در پایان هر درس، تمارینی به عنوان خلاصه درس و چند پرسش آمده است تا خواننده بتواند با پاسخ به آن سوالات توانایی خود را در این دانش های حدیثی بسنجد.
در کنار این مجموعه سوالات، پرسش هایی نیز به عنوان تحقیق کنید، آورده شده است تا خوانندگانی که خواهان مطالعه بیشتر و تحقیق در دانش های حدیثی هستند، سوالاتی نیز به عنوان تحقیق بیشتر در اختیار داشته باشند و با پاسخ به آن سوالات، اطلاعات خویش را در مورد این دسته از دانش ها افزایش دهند.
در پایان هر کدام یک از این علوم، مجموعه ای از کتاب های مرتبط با آن دانش حدیثی خاص معرفی شده اند تا خواننده محترم، منابعی را برای پاسخ گویی به سوالات تحقیق کنید در اختیار داشته باشد و با مطالعه این سری از کتاب ها بتواند دانش خود را افزایش دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما