loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسش جهانی شدن: مجموعه گفت و گوها با صاحب نظران ایران اسلامی

ناشر سوره مهر

نویسنده مجمع شهید بهشتی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 202

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5964 10003022
17,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پرسش جهانی شدن، مجموعه گفت وگوها با صاحب نظران ایران اسلامی است که به کوشش مجمع شهید بهشتی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است. استاد راهنمای این طرح دکتر عماد افروغ بوده است.
استادان و اندیشمندانی که در گفت وگوهای این کتاب شرکت کرده اند در مجموع به سؤال جهانی شدن پاسخ گفته اند. دکتر افروغ هم کوشیده تا در قالب مقالات، سخنرانی ها و گفت وگوهای مختلف به این سؤال پاسخ دهد که این مقالات در کتاب ما و جهانی شدن توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. در این کتاب دکتر فرشاد مؤمنی در یک گفت وگو پیراموس بُعد اقتصادی جهانی شدن بر بازار کالا و خدمات، بازار پول بازار و کار و بازار سهام تأکید دارد که آزادسازی کالا و خدمات، منافع سرشاری برای کشورهای توسعه یافته داشته است. اما آزادسازی در بازار نیروی کار به دلیل کنترل ها و ممانعت های شدید و سودآور نبودن آن ها برای کشورهای سرمایه داری اتفاق نیفتاده است. دکتر کاظم نجفی علمی نیز با استفاده از مفهوم جهانی سازی و رشد تجارت جهانی؛ رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی، افزایش تملک ها و ادغام ها و ضمن اشاره به سود و ضرر پیوستن به WTo، مخالفت با آزادسازی نیروی کار و مخالفت با ورود نفت به اقدام تجاری در WTo را مورد تأکید قرار می دهد.
نظر استادیدی چون دکتر رضا داوری اردکانی، حجة الاسلام و المسلمین صادقی رشاد، دکتر اصغر افتخاری، دکتر محمدرضا تاجیک، دکتر شاه حسینی، دکتر محمدرضا دهشیری، دکتر کاظم معتمدنژاد، درباره جهانی شدن آمده است.یکی از مفاهیم سهل و ممتنعی که در سال های اخیر هم در محافل مختلف علمی و آکادمیک در مورد ماهیت، ریشه ها و دلالت های متنوع آن و هم در محافل عمومی تر و به طور خاص در سطح تصمیم گیری ها، سیاست گذاری ها و رفتارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی غالباً بدون توجه به ظرایف مفهومی و ابعاد پیچیده آن مطرح است، مفهوم جهانی شدن یا جهانی سازی است. البته نگاه شتاب زده و سطحی تنها منحصر به مباحث عمومی نیست، با نهایت تأسف حتی در محافل علمی نیز شاهد برخوردهای هیجانی و بعضاً تقلیل گرایانه در میان موافقان و مخالفان هستیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما