loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معارف اللطائف

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدعلی مجاهدی (پروانه)

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 392

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5991 10003022
65,000 61,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هدف اصلی از تدوین این کتاب که به همت محمدعلی مجاهدی گردآوری شده، نشان دادن ابعاد بسطی و ذوقی بزرگان دین، عرفای نام آشنای اسلامی و بزرگان بلندآوازه ایرانی است که در هیمنه علمی آنان رنگ باخته و مجال دلربایی پیدا نکرده اند.
این اثر، حاوی نمونه های طنزآلود و شوخ طبعی هایی است که در دو بخش تدوین شده است. بخش اول، دربرگیرنده لطایف غالباً منثوری است که به نحوی متأثر از آموزه های دینی، مقوله های عرفانی و نکات عبادی اخلاقی است و 500 لطیفه در این بخش آمده است.
بخش دوم این کتاب نیز حاوی لطایف غالباً منظومی است که بیشتر جنبه ادبی، اجتماعی و انتقادی و هزلی دارند و طبعاً از لطیفه های بخش اول عریان ترند. لطیفه های آمده در این بخش بالغ بر 400 نکته است.
نویسنده در تدوین این اثر که حاوی نمونه های برگزیده ای از مقوله های مطرح در قلمرو موضوعی شعر طنز است گاهی ناگزیر شده است تا به نقل مطایبات انگشت شماری تن در دهد که طبیعت عفیفی ندارند.
محمدعلی مجاهدی که تخلص «پروانه» را برای خود برگزیده است برای تهیه این اثر 392 صفحه ای بالغ بر 300 منبع و اثر را زیر و رو کرده و از آنها مطالبی را در این کتاب راه داده است که در نوع خود، ژرف نگرانه و کم نظیر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما