loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قهرمانان انقلاب 1: داستانی که تمام نمی شود (روایتی داستانی از زندگی شهید مرتضی مطهری)

2 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده احمد عربلو

ویراستار محمدمهدی عقابی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6077 10003022
13,000 12,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

قصه نویسندگی یک کتاب هم برای خودش جالب است. اینکه یک نفر بخواهد داستانی بنویسد و در نوشتنش دچار دردسر بشود و از دیگران کمک بخواهد، خودش یک پا قصه است! همان کاری که عربلو در کتاب خود انجام داده. معلمی متوجه می شود که دانش آموزانش دل به درس نمی دهند. وقتی دلیلش را می جوید، می فهمد که آنها در تدارک هدیه ای برای روز معلم هستند و شرمسارانه می خواهند از خود آقای معلم کمک بگیرند. راوی (معلم) به بچه ها می گوید که برای هدیه روز معلم خودش پیشنهاد دارد و آن، کمک کردن بچه ها برای نگارش زندگینامه استاد مطهری است. تفاوت تغییر زاویه دید، از وجوه تمایز این اثر نسبت به سایر کتاب های مجموعه «قهرمانان انقلاب» به شمار می رود. روایت اول را خود نویسنده تعریف می کند و بقیه را به شاگردانش می سپارد. تمام صحنه سازی های کتاب مستند است و سعی شده از عناصری که بافت زندگینامه داستانی را به هم نزند، استفاده شود. توصیف جزئیات این صحنه ها به این خاطر بوده که مخاطب در جریان واقعه و حوادث قرار گیرد. یکی از تفاوت های این کتاب با سایر آثار مجموعه قهرمانان انقلاب، داشتن پیوست است که در آن پیام امام (ره) به مناسبت شهادت استاد مطهری و آثار و نوشته های این معلم ارجمند آمده است.

محمدعلی بصیری، قاتل استاد بود. او در جلسه گروه فرقان، به محض این که شنید تصمیم گرفته شده یکی از روحانیون را ترور کنند، ب یدرنگ داوطلب این کار شد. رهبر گروه به او گفت: «مطهری یک عنصر طاغوتی است؛ چون در زمان شاه، استاد دانشگاه بود. جرم دیگر او این است که آخوند است؛ آن هم آخوندی که رئیس شورای انقلاب است و نم یگذارد اسلام انقلابی اجرا شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما