loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه حماسه 27 - جلد دوم: ضربت متقابل

کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در نبرد رمضان از تیر تا پایان شهریورماه 1361

ناشر سوره مهر

نویسنده گلعلی بابایی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 1007

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6117 10003022
200,000 190,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر، جلد دوم کتاب «همپای صاعقه» است و به کارنامه عملیاتی سپاه محمد رسول الله(ص) در عملیات رمضان ـ از تیر ماه سال 1361 تا پایان شهریور ماه همان سال ـ پرداخته است.
«ضربت متقابل» در چهارده فصل با عناوین تدبیر تعقیب متجاوز، اهداف طرح عملیاتی کربلا، شناسایی و سازماندهی، تلاش های بازدارنده، ضربت متقابل، رخنه ناموفق، نبرد فطر، همت چاره ساز، انتخاب راه کار، مصاف با دژهای مثلثی، مثلث سوم، آخرین تمهیدات، واپسین تکاپو و ترازبندی نبرد رمضان شکل گرفته است. نوشته های کتاب بیانگر واقعیت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و کاملاً مستند و معتبر است و جای هیچ شک و شبهه ای برای حقایق موجود در عملیات رمضان به جا نمی گذارد.
نویسنده اثر تاریخ واقعی جنگ را بدون دخل و تصرف همراه با خاطرات فرماندهان روایت می کند و فضاسازی و شخصیت سازی در این کتاب جایی ندارد؛ چراکه در پژوهش نمی توان شخصیت کاذب و خیالی ایجاد کرد و باید عین همان که هست گفته شود. به زندگی روزمره شهید همت و متوسلیان هم در ضربت متقابل اشاره شده است؛ ولی باز هم نمی توان گفت کتاب خاطره نویسی است، چون درخاطره نویسی دست خاطره نویس باز و ممکن است کنار شخصیت اصلی، شخصیت پردازی را هم چاشنی کار بکند.
بنا بر گفته نویسنده اثر، این کتاب در ابتدا برای مخاطب خاص نوشته شد اما پس از انتشار، بسیار سریع کمیاب و مشخص شد جز مخاطب خاص خواننده عام هم آن را پسندیده است...البته این به دلیل نگارش روان و سبک تاریخ نگاری شیرین کتاب است و کسی که حتی جنگ تحمیلی را ندیده می تواند با خواندن آن و درک جزئیات جنگ از کتاب لذت ببرد.
اطلاعات این کتاب از طریق نوارهای گفت وگو با فرماندهان، جلسات، بیسیم های شب عملیات تا لحظه پایان عملیات، مصاحبه با خانواده های رزمندگان و... استخراج شده است، مرتب کردن این نوارها و مشخص کردن هویت و مسئولیت هر یک از افرادی که در حال صحبت است، با توجه به گذشت زمان و اینکه این لشکر 14 فرمانده داشته که در جلسات صحبت می کرده اند، کاری بسیار سخت بوده است. نگارش کتاب از لحظه کلید خوردن تا پایان پژوهش سه سال به طول می انجامد و طی11 ماه و نیم منابع صوتی آن تنظیم می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

جعفر

سلام ببخشید کتاب ضربت متقابل و همپای صاعقه رو اینترنتی و بصورت پی دی اف کجا میشه پیداکرد
خواهشا پاسخو به ایمیل بفرستید

19 آبان 1395

سلام از طریق سایت انتشارات سوره مهر اقدام بفرمایید.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما