loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرات حیات

ناشر دفتر نشر معارف

تحقیق و تنظیم کتاب نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 132

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6127 10003022
10,000 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اساس دین اسلام با عاشورا پیوند خورده و به برکت آن باقی است. آنچه موجب بروز چنین فداکاری و شجاعتی از سوی سیدالشهدا (علیه السلام) شد، ریشه در معنویت، اخلاص، شجاعت، بصیرت و در یک کلمه، انسان کامل بودن آن حضرت داشت.

عاشورا حاوی درس ها و عبرت های فراوانی است و بر هر مسلمان و ملت مسلمانی لازم است تا این درسها را فراگیرد. در نهضت عاشورا و همچنین در بررسی تاریخی حوادث 50 سال اول تاریخ اسلامی، نقش خواص، خصوصاً خواص جبهه حق نقشی مهم و عبرت آموز است، بیماری و آفت بی بصیرتی و از آن مهمتر دنیاطلبی آسیبی است که همانطور که منجر به شهادت اهل بیت پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) شد در هر زمان میتواند به انحطاط جامعه اسلامی و حاکم شدن دوباره یزیدهای زمان شود؛ لذا هر ملتی اگر بخواهد راه آزادی خواهی و استقلال را طی کند، باید از راه و مسلک اصحاب عاشورا الگو بگیرد، همانطور که ملت مسلمان ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هشت ساله در برابر مستکبران راه امام حسین(علیه السلام) را در پیش گرفت و عزّت و استقلال خویش را حفظ کرد.

کتاب «فرات حیات» گزیده ای از بیانات امام خمینی درباره عزاداری و اهمیت آن، بیانات مقام معظم رهبری و رسالهای از علامه طباطبایی درباره نهضت سیدالشهدا (علیه السلام) و پرسشها و پاسخهایی ویژه ایام محرم است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما