loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حزب الله لبنان

دانستنی های انقلاب اسلامی برای جوانان

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

روابط شیعیان لبنان و مسلمانان ایرانی، همواره در طول تاریخ بسیار نزدیک و عمیق بوده است. زمانی که پس از آزادسازی ایران از زیر سلطه ی مغولان، دولت اسلامی و شیعی سربداران در منطقه ی خراسان تأسیس گردید، رهبران نهضت، از محمدجمال­ الدین مکی (شهید اول) از بزرگ ترین فقهای منطقه ی جبل عامل لبنان درخواست نمودند برای هدایت و ارشاد مردم و رهبران نهضت به ایران سفر کنند. شهید اول به دلیل برخی مشکلات، این درخواست را رد نمود لیکن در مقابل، کتاب ارزشمند «لمعه» را که هم اکنون در حوزه های علمیه تدریس می شود تألیف و برای راهنمایی رهبران نهضت به ایران ارسال نمود. در زمان صفویه نیز روابط حکومت صفوی با علمای جبل عامل لبنان بسیار حسنه بود و بسیاری از دانشمندان جبل به ایران مهاجرت کردند که از میان آنها می توان به شیخ بهایی اشاره نمود.

روابط عمیق تاریخی بین شیعیان لبنان و ایران، الهام گیری حزب الله لبنان از انقلاب اسلامی ایران و همچنین نقش حزب الله در مقابله با رژیم اشغالگر قدس این جنبش را در میان اعراب، مسلمانان و حتی آزادی خواهان جهان محبوب ساخت. همه ی این عوامل لزوم مطالعه و تحقیق درباره ی شیعیان لبنان و به ویژه جنبش انقلابی حزب الله را کاملاً اثبات می نماید، لذا در این اثر تلاش شده است وضعیت شیعیان لبنان از زمان استقلال آن کشور تا مقطع کنونی مورد بررسی قرار گیرد.

فصل اول به وضعیت شیعیان پس از استقلال لبنان و حرکت اسلامی امام موسی صدر اختصاص دارد. فصل دوم، تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان و شکل گیری حزب الله را بررسی می نماید. فصل سوم، در خصوص مقاومت حزب الله و اخراج ارتش رژیم صهیونیستی از این کشور است. در فصل چهارم، رویدادهای پس از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از لبنان و به ویژه جنگ اخیر (2006) مورد بررسی قرار می گیرد. فصل پنجم نیز درخصوص ایدئولوژی و اهداف حزب الله و فعالیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن حزب بحث می نماید. امید است این اثر منجر به شناخت هر چه بیشتر مردم مسلمان کشورمان از شیعیان لبنان، خصوصاً جنبش حزب الله گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما