loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهر و آتش: رویارویی اسطوره های آیین مهر و مزدیسنا در شاهنامه

رویارویی آیین میترایی و مزدیسنایی در شاهنامه

ناشر سوره مهر

نویسنده مهرداد اوستا

گردآورنده کتاب بهروز ایمانی

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6132 10003022
25,000 23,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، از آخرین آثاری است که از زنده یاد «مهرداداوستا» به جا مانده و چنانکه از نام کتاب بر می آید، دربردارنده مطالب و نکاتی پیرامون شاهنامه فردوسی می باشد. در ابتدای کتاب، معرفی مختصری از زندگی اوستا، سال شمار زندگی و فهرست آثار وی آمده است. محور اصلی 12 فصل کتاب، پژوهش هایی درباره شاهنامه است در کنار آن مطالبی نیز درباره اساطیر هند و چین و موضوعات فرعی دیگر دیده می شود که پیوسته و وابسته به موضوع اصلی کتاب است. در این نوشته ها کمبودها و نارسایی هایی به چشم می خورد که گمان می رود استاد اوستا به بازخوانی و بازبینی آنها مجال نیافته است. دنباله بعضی از مقالات از جمله «حماسه باشکوه» «یوی بزرگ» گسسته شده است و گردآورنده کوشیده تا این گسیختگی ها را با مراجعه به منابع مربوط پیوند دهد و تکمیل کند. فهرست مطالب کتاب عبارتست از: «نگاهی کوتاه به زندگی استاد اوستا»، «سال شمار زندگی استاد اوستا»، «فهرست آثار استاد اوستا»،«درباره کتاب حاضر»، «مقدمه مولف»، «خاورشناسان و شاهنامه»،«شاهنامه یا خداینامه نگاری»، «مقدمه ای بر روش تحقیق درمنطق اساطیری دو آیین متخاصم میترایی و مزدیسنایی»، «آیین ایرانیان پیش از مزدیسنایی و فضای دوگانه اساطیر در شاهنامه»،«فضای میترایی شاهنامه»، «حماسه باشکوه یویی بزرگ»، «عالم مایا»،«اعتبار و اهمیت شاهنامه»، «زبان دری و پهلوی»، «سیمرغ و استعارات عرفانی و حکمت اشراق»، «رستم و اسفندیار و ...»، «شاهنامه ای که در دست تحقیق است». در پایان کتاب نیز فهرست (نام ها، جای ها و کتاب ها) ارائه شده است. این کتاب توسط مرکز آفرینش های ادبی تدوین و با جلد شمیز منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما