loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قهرمانان انقلاب 11: مسافر تنها (روایتی داستانی از زندگی شهید آیت الله عطاءالله اشرفی اصفهانی)

ناشر سوره مهر

نویسنده کیوان امجدیان

ویراستار محمدمهدی عقابی

تعداد صفحات : 87

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6185 10003022
17,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در کتاب «مسافر تنها» با بهره گیری از یک داستان بلند 10 فصلی سعی در شناسایی چهارمین شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی دارد. این داستان، از جایی شروع می شود که خواننده اصلاً انتظارش را ندارد. یک پسر ژاپنی به نام «یوکی» هم سن و سال راوی داستان همراه با پدر و مادرش از ژاپن به ایران می آیند. یوکی، یکی از اقوام راوی به شمار می رود و ماجرای نسبت فامیلی او از این قرار است که عموی راوی پس از سفر به ژاپن و کار در این کشور، همسری از آنجا اختیار کرده و او را برای زندگی به ایران آورده است. یوکی و پدر و مادرش، کنجکاوانه به تهران و نقاط مختلفش نگاه می کنند و هنگامی که قصد اقامت در خانه شان در بلوار شهید اشرفی اصفهانی را دارند، این سئوال برایشان پیش می آید که شهید اشرفی اصفهانی که بزرگراهی در تهران به نام او مزین شده، کیست. در واقع، امجدیان داستان را با یک کنجکاوی نوجوانانه از سوی یوکی شروع می کند تا مخاطبان نوجوان کتاب با این پسر نوجوان ژاپنی احساس انس کنند. نویسنده که نگارش تاریخ معاصر ایران برای معرفی قهرمانان انقلاب به نوجوانان را ضرورتی آشکار می داند، معتقد است که نسل امروز علاقه بسیاری به مباحث تاریخی و پیشینه خود دارد تا آنجا که در یافتن اطلاعات از آن دوران بسیار کنجکاوند.

پدر، دستگاه را خاموش می کند و از مهمان ها می خواهد اگر قسمتی را متوجه نشده اند، بپرسند. آن ها معنی چند تا کلمه را می پرسند.
یوکی رو به من می کند.
ـ تو در جنگ چندساله بودی؟
می گویم: «من بعد از جنگ به دنیا آمدم.» می خندد و می گوید: »پس هنوز children هستی!»
پدر دوباره ضبط را روشن می کند و ادامه ی صحبت های آیت الله اشرفی اصفهانی را گوش می کنیم.
ـ ما به یک وجب زمین عراق هم طمع نداریم.فصل 8 ـ صفحه69
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما