loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خرمشهر، خانه رو به آفتاب (گفت و گو با صدیقه زمانی همسر سردار شهید عبدالرضا موسوی)

ناشر سوره مهر

مصاحبه گر هدایت الله بهبودی

راوی کتاب صدیقه زمانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 30

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6256 10003022
14,000 13,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب از مجموعه کتاب های «بانوی ماه» است که در آن خاطرات صدیقه زمانی، همسر شهید عبدالرضا موسوی، فرمانده سپاه خرمشهر به صورت گفت وگو تنظیم شده است. این کتاب در اصل بیانگر ارتباط صدیقه زمانی با شهید موسوی قبل و بعد از انقلاب است که یک رابطه معلم و شاگردی بین این دو تن برقرار بوده است.
صدیقه زمانی در این اثر از آشنایی اش با شهید موسوی، فعالیت های سیاسی وی، اخراج در قبل از انقلاب از دانشگاه اهواز، ازدواجش با وی و همچنین از روزهای جنگ تحمیلی می گوید.
این کتاب به گفتوگو با صدیقه زمانی همسر سردار شهید سید عبدالرضا موسوی پرداخته و متن وصیت نامه شهید موسوی نیز در کتاب موجود است. این وصیت نامه که پنجشنبه 9 بهمن 1359 تنظیم شده، خطاب به صدیقه زمانی است. شهید موسوی در این وصیت نامه از خدا می خواهد تا عشق به همسر و فرزند او را از انجام وظیفه اش دور نکند و آرزو می کند که دوری اش هیچ کمبودی در زندگی خانواده اش به وجود نیاورد.
کتاب حجم کمی دارد و از آن کتاب هایی است که خواندنش زمان زیادی از ما نمی گیرد، اما در همین حجم کم سئوال و جواب هایی مطرح می شود که جالب و تفکربرانگیز است. از بخش های شیرین کتاب می توان به ازدواج شهید موسوی و صدیقه زمانی اشاره کرد و همچنین بخش هایی که همسر شهید درباره سادگی مراسم و آداب و رسوم ازدواجشان مطرح می کند، خواندنی است.
یکی از ویژگی های شهید موسوی که در میدان جنگ هم بر همه ثابت شده بود، نیروی تحلیل این رزمنده خرمشهری است. این موضوع در کتاب بررسی شده و همسر وی درباره آن به تفصیل سخن گفته است. همچنن ماجرای خائن بودن بنی صدر از نگاه این شهید والامقام، یکی از مقولاتی است که بررسی شده و نظرات شهید موسوی درباره اش بیان شده است.
شهید موسوی کسی بوده که پا به پای کسانی چون شهید محمد جهان آرا در کنار مردم برای حفظ خرمشهر جنگیده است، اما ناشناخته مانده و بسیاری هنوز با شخصیت او به خوبی آشنا نیستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما