loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کالبدشکافی فرهنگی فتنه 88

ناشر کتاب فردا

نویسنده سید محمدمهدی میرباقری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 133

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

بر این فتنه عظیم، دوستان و دشمنان انقلاب، تحلیل های گوناگون و متعددی داشته اند و هر یک از منظری به حادثه ها و علل و عواقب آن توجه کرده اند. کتاب کالبدشکافی فرهنگی فتنه 88، نوشته سید محمدمهدی میرباقری است و در انتشارات کتاب فردا منتشر شده است. کتاب حاضر در واقع متن دو مصاحبه و سه سخنرانی حضرت حجةالاسلام والمسلمین میرباقری است که با رویکردی فرهنگی به تحلیل وقایع، علت یابی و ثمرات آنها پرداختند.

در مقدمه کتاب کالبدشکافی فرهنگی فتنه 88 می خوانیم:« امت ایمانی ایران در حماسه 22 خرداد با حضور چهل میلیونی و با رأی بیش از 24 میلیونی خود به رئیس جمهوری منتخب، اولین ضربه را به بدخواهان انقلاب وارد ساخت، امّا دشمنان از پای ننشستند و با تکیه بر پایگاه‌هایی که طی سالیان قبل در نقاط حساس کشور به وجود آورده بودند و با استفاده از بی بصیرتی عده ای از خواص، غرور، طمع و زیاده خواهی تنی چند از نامزدها و تحریک افرادی که هویت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود را در این شکست از بین رفته می دیدند، پرده های بعدی فتنه را به نمایش گذاشتند.
غافل از اینکه امت حزب اله با هدایت امام تیزبین خود با اتکال به تأییدات الهی و استقامت و پایمردی در راه اهداف اسلامی، توطئه های آنها را نقش بر آب خواهد کرد.»

تحلیل فتنه اخیر در آئینه فرهنگ، دولت اسلامی و انتخابات، آشکار شدن صف بندی جدید در میان نیروهای انقلاب، مصاحبه پیرامون برنامه های ارائه شده توسط کاندیداهای انتخابات دهم و مصاحبه استاد پیرامون تحلیل انتخابات دهم ریاست جمهوری» بخش های مختلف این کتاب هستند که سخنرانی ها و گفتارهای استاد میرباقری در مسجد اهل بیت(ع) و همچنین تشکل های مذهبی حامی دولت اسلامی و... است.

در یک نگاه کلان سه قرائت از اسلام در بین مسلمان ها وجود دارد: یکی قرائت سکولاریست های مسلمان از اسلام است، که غرب را دربست قبول دارند، جبهه دوم طرفداران مدرنیته ذاسلامی هستند، کسانی که تجدد را قبول دارند، یا لااقل وجه هایی از تجدد را قبول دارند اما آن را فاقد یک اخلاق و معنویت قابل قبول می دانند و می خواهند ترکیبی از معنویت و اخلاق اسلامی با دستآوردهای تجدد بسازند ایده آلی که برای دنیای اسلام ارائه می دهند ایجاد یک ژاپن را توام با اخلاق و معنویت اسلامی داشته باشد.
جبهه سوم جبهه طرفداران تمدن اسلامی است که معتقد به مدنیتی متمایز با جریان تجدد است؛ مدعی است که اسلام می تواند تمدن جدیدی را مبتنی بر فرهنگ، معنویت، اخلاق و ایدئولوژی اسلام بنا گذارد.انتخابات دهم صحنه رو در روئی این سه دیدگاه بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

جواد

کتاب عالی بوده من پیشنهاد دارم که تبلیغات روی کتاب انجام بشه تا به دست همه محققین درباره جنگ نرم برسه برسه

1 تیر 1389

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما