loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زمزم عرفان: یادنامه فقیه عارف، حضرت آیة الله محمدتقی بهجت

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

گردآورنده کتاب محمد محمدی ری شهری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 570

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6517 10003022
280,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

کتاب «زمزم عرفان» با موضوع و محوریت زندگی حضرت آیت الله محمد تقی بهجت(ره) به همت آیت الله محمدی ری شهری از سوی انتشارات دارالحدیث در قم منتشر شد.

این کتاب با محوریت یادنامه ای درباره این مرجع و عارف بزرگوار تالیف و تدوین شده است و محمد محمدی ری شهری در مقدمه کتاب، درباره روند شکل گیری این مجموعه نوشته است: «واگذار شدن نمایندگی رهبری در حج در اوایل سال 1370، ایجاب میکرد که برای بهرهگیری هر چه بیشتر از مراسم سیاسی ـ عبادیِ حج و برگزاری هر چه بهتر آن، از انفاس قدسی آیت الله بهجت، در این سفر، توشه برگیرم، بدین منظور از آن تاریخ، هر ساله پیش از عزیمت به سوی خانه خدا و پس از بازگشت از سفر، معمولاً به محضر ایشان شرفیاب میشدم و از رهنمودهای ایشان در زمینههای مختلف، بهره میبردم.»به گفته وی در دیدارهایی با آن عالم برجسته،ایشان مطالب متنوّعی را درباره قرآن، حدیث، فقه، اصول، اخلاق، عرفان، کشف و کرامات علمای سلف، حج و سرپرستی حجّاج، امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و برخی امور سیاسی بیان میفرمود.

ری شهری اضافه می کند: ایشان همچنین گاه رهنمودهای خاصی درباره برخی اذکار و اعمال داشتند، که این جانب، شماری از برجستهترین مطالب ایشان را، گاه در محضر ایشان و گاهی پس از آن، یادداشت میکردم. مجموعه این یادداشتها در قالب این کتاب برای بهرهگیری بهتر علاقمندان به این مباحث، در چهار بخش جمع بندی رهنمودها، گفتگو با فرزند ایشان، متن یادداشت های مولف و شرح حال مختصری از کسانی که نامش در کتاب آورده شده، تدوین شده است وعلاقمندان می توانند با بهره گیری و الگوبرداری از این کتاب خود را به آن الگوی کامل نزدیک کنند.

بنابر این گزارش بخش اول کتاب متشکل از 10 فصل قرآن، فقه و اصول، ارزش های اخلاقی و عملی، فلسفه و عرفان، کشف و کرامات، حج و سرپرستی حجّاج، امام خمینی و انقلاب اسلامی، سیاست و رهنمودهای ویژه است.

همچنین در بخش دوم نیز، متن یادداشتهای مؤلف از سخنان ایشان، در طول سالهای 1370 تا 1387 و در بخش چهارم نیز شرح حال مختصری از قالب کسانی که در متن کتاب، ازآنها یاد شده، ارائه شده است. ارائه زندگی نامه مختصری از آیت الله بهجت(ره) از دیگر بخش های این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما