loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه را باید رفت

رهنمود های مقام معظم رهبری به استادان دانشگاه

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «راه را باید رفت» با هدف استخراج و ارائه «نقشه ی راه» در مسیر توسعه علمی کشور، از نظرات و دیدگاه های رهبر معظم انقلاب، تدوین و منتشر شده است.
این کتاب از 16 بخش تشکیل شده که عناوین آن به شرح ذیل است: 1. ترسیم نقشه جامع علمی کشور (نقشه ای برای پیشرفت)، 2. اهمیت و ضرورت نوآوری (طرحی نو باید انداخت)، 3. راهکارهای مشارکت مراکز علمی در توسعه (هم راهی برای توسعه)، 4. نقش راهبردی جلسات سالانه رهبری با استادان (جلساتی برای هم دلی)، 5. نقش و وظایف استادان در توسعه علمی کشور (استادان، طراحان توسعه علمی)، 6. ویژگی های ضروری استاد (استاد باید این گونه باشد)، 7. نقش و اهمیت نخبگان در توسعه علمی کشور (قدر نخبگان را می دانیم)، 8. وظایف نخبگان (رسم نخبگی)، 9. مروری بر اهمیت و نتایج علم (باید عالمانه قدم برداشت)، 10. نقش علم در پیشرفت و اقتدار کشور (مسیر اقتدار از این جا می گذرد)، 11. توصیه هایی برای رفع عقب ماندگی های علمی (عبور از بحران)، 12. فرصت ها در توسعه ی علمی کشور (لحظه های گذرا)، 13. تهدیدها در توسعه علمی کشور (خطر در کمین است)، 14. دورنمای پیشرفت علمی ایران (آینده از آن ماست)، 15. لازمه و پیش فرض ها در پیشرفت علمی ایران (آن چه باید داشت) و 16. مرور بر شاخص های پیشرفت (پیشرفت چیست؟)

چینش جذاب محتوای کتاب، تدوین مناسب، ویرایش دقیق و صفحه آرایی جذاب از جمله ویژگی های مهم این کتاب است که با استقبال مخاطبان به ویژه اساتید از این کتاب همراه شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم:
«استادان متعهد و دغدغه مند دانشگاه ها ... که برنامه ریزی و مدیریت تلاش های استادان در دانشگاه ها برای پیگیری مطالبات رهبر معظّم انقلاب و هدایت جریان علمی و حرکت به سمت پیشرفت و عدالت را وجهه همت خویش قرار داده اند، می توانند با بهره گیری از محتوای این کتاب، سرفصل ها و موضوعات نشست ها و برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت را تنظیم نموده و فعالیت های خود را بطور مستمر در طول سال بر اساس یک برنامه منسجم و جهت گیری و افق روشن، پیگیری کنند.»

در بخشی از کتاب از زبان رهبر معظم انقلاب نیز می خوانیم:
«ما آن دونده ای هستیم که باید برسیم به خط برد. دایم باید بدویم... بنابر چشم انداز، ایران باید از کشورهای دیگر در منطقه از لحاظ فناوری و ... جلوتر باشد. شما خیال می کنید کشورهای دیگر همین طور ایستاده اند که ما جلو بریم، آنها حرکت نکنند؟! آنها هم حرکت می کنند. مسابقه دوندگی است؛ مسابقه ی دو است. این راه را باید رفت. اگر وسط راه، همت من و شما سست شود، اگر امیدمان کم شود، اگر خیال کنیم آقا! فایده ای ندارد، خب نمی رسیم. من از این بیمناکم.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما