loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عاشورایی ها

ناشر نشر قو

نویسنده محمدرضا سنگری

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 76

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب مشتمل بر متن های کوتاه در مورد عاشورا می باشد. برخی عناوین آن بدین شرح هستند: «اشک»، «کربلا»، «محرم»، «حسین»، «تاسوعا»، «عاشورا»، «گلگشت در غروب» و غیره.

خلاصه ای از کتاب:

-کربلا، ام القری عشق و دیار خونبار یار است .هرکس در سینه اش قلبی کربلایی نتپد و شریانش با شریان بریده عشاق پیوند نخورد از طواف کعبه عشق بازمانده و از قافله عشاق بریده است.

-کربلا،یک آسمان ستاره به افق تاریک خاک بارید. اگر کربلا نبود امروز در ظلمت دیرپای ستم، یزید قهرمان بود و معاویه اسطوره عدالت و سیاست و جوانمردی!

-محرم، فصل شکفتن چشم عاشقان، هنگامه جلای دلها در بارش مدام اشک و پیوند با قافله ای است که عزت در اسارت ، ایستادن در عطش و رستن در بارش ، و فریاد در زنجیر را تدریس کرد.

-محرم، الهام بخش رهپویانی است که در بن بست را ه میجویند و در ظلمت و خفقان رهایی را جستجو می کنند.

-کربلا معیار و میزان است. هرکس می خواهد خویش را بسنجد بهترین ابزار سنجش است. کربلا قله حماسه هاست، اوج باختن و ساختن است.

- هرکس در یاد محرم و کربلا بی تابی اشک را در پشت پلکها تجربه نکند از سلامت قلب بهره مند نیست. اگر چون شمع در سوگ حسین ذوب نشویم و بر غم کودکان یتیمش که چون دانه های رشته ای گسسته بر فرشی از خار و خون می دویدنداشک نریزیم ،به ظلمت درون خود یقین کنیم.

-محرم، فرهنگنامه قبیله مظلوم قبله، سوگنامه راست قامتان شهید و قانون قیام و عبودیت و عشق است. هرکس با کربلا آشنا شد به حریم حرم عشق راه یافته است. بر تشنگان حسین، بانگ نوشانوش وصل مبارک باد.

-حسین، روح تاریخ است، بی حسین تاریخ مردا است. کربلا همه خاک است و عاشورا همه زمان.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما