loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با چشم باز - جلد ششم: هشتم شهریور

ناشر موسسه انتشاراتی روزنامه ایران

نویسنده حامد کمیل

ویراستار آرش حکمیان

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 104

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در سال‌های 1359 و 1360 ترورهای بسیار مهمی صورت گرفت. کتاب «هشتم شهریور» گزارشی دقیق از اتفاقاتی که در روز انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در سال 1360 رخ داده، به مخاطبان ارائه می‌دهد. همچنین علت و نحوۀ رخ دادن این فاجعه را بررسی می‌کند.
در این روز قرار بود، جلسه شورای امنیت ملی کشور در ساختمان نخست وزیری تشکیل شود که گروهک منافقین با منفجر کردن ساختمان نخست وزیری مانع تشکیل این جلسه و به شهادت رسیدن «دکتر محمدجواد باهنر»، نخست وزیر و «محمدعلی رجایی» رئیس جمهور شدند.
موضوع این کتاب به هشتم شهریور، روزی که محمدعلی رجایی دومین نخست وزیر و رئیس جمهوری اسلامی ایران ترور می‌شود، می‌پردازد. مخاطبان پس از خواندن این کتاب در جریان جزئیات این حادثۀ تأثیرگذار قرار خواهند گرفت.


بازگویی رویدادها و بیان اطلاعاتی که نسل جوان را با حال و هوای سال های پر التهاب اول انقلاب آشنا می کند، ضروری است. نسل آینده که قرار است راهبری نظام را به دست بگیرد، باید با تاریخ انقلاب اسلامی و حادثه های آن روزها آشنا باشد. مجموعه به چشم باز، قدمی کوچک و آغازی است برای این آگاهی. البته عنوان های این کتاب ها، همه وقایع مؤثر در روند رشد انقلاب اسلامی را شامل نمی شود ولی نمونه خوبی از آن اتفاق هاست:
دوازدهم فروردین، کودتای نوژه، بنی صدر، هفتم تیر، هشتم شهریور، طبس، کردستان، مک فارلین، جمعه خونین مکه و سلمان رشدی مواردی هستند که در این مجموعه بدان ها پرداخته شده است.

کتاب هشتم شهریور، جلد ششم از مجموعه با چشم باز است و ضمن ارائه گزارشی از واقعه هشتم شهریور سال 1360، به تحلیل علل و روند شکل گیری این واقعه پرداخته می شود. این کتاب نوشته حامد کمیل است و در انتشارات ایران به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما