loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات حاج حسین سلیمانی از محافظان حضرت امام

5 (2)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب رضا شیخ محمدی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 145

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب خاطرات حاج حسین سلیمانی از محافظان حضرت امام، توسط رضا شیخ محمدی گردآوری و تنظیم شده است و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

سلیمانی در کتاب خاطرات حاج حسین سلیمانی از محافظان حضرت امام می گوید: «شیوه برخورد امام با برادران سپاه، حداقل آنها که در حلقه یک بودند، بسیار ملاطفت آمیز بود. وقتی فرد جدیدی به جمع ما اضافه می شد، حضورش نمود داشت و حتی خود حضرت امام پی می بردند که فرد جدیدی وارد جمع محافظان شده است. از این رو سوال می کردند که ایشان کی هستند و از کجا آمده اند؟

ایشان عنایت خاصی به پاسداران و حتی بستگان ما داشتند و در موقع مقتضی این امر را نشان می دادند. برای مثال گاه اقوام ما یا دوستان و آشنایان مان و کسانی که از بودن ما در بیت امام مطلع بودند، برای مثال عکسی را در اختیار ما می گذاشتند تا آن را مزین به امضای مبارک حضرت امام کنیم یا احیانا پارچه ای را ایشان تبرک کند.

در برخی موارد، بنده خودم مستقیماً برای این منظور خدمت امام می رسیدم و در بیشتر موارد از طریق نوه های حضرت امام و خانم هایی که با ایشان مرتبط بودند، کار را انجام می دادم. مثلا پارچه ای را به یکی از خانم ها می دادم و می گفتم به امام بدهید و بگویید متعلق به آقای سلیمانی از پاسدارهای قمی است و می خواهد شما تبرک کنید.

در این گونه موارد امام از سر لطفی که به ما داشتند، بدون درنگ کار را انجام می دادند. گاه مقداری قند را می دادند که آقا تبرک کنند و باز گردانند یا استخاره ای انجام دهند. بنده شاید بتوانم بگویم قریب صد نسخه عکس و قرآن را خودم یا با واسطه به امام رساندم که ایشان امضا کنند و باز گردانند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما