loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پشت سنگر موج

خاطرات شفاهی حسن شریفی

ناشر فاتحان

مصاحبه گر سید قاسم یاحسینی

راوی کتاب حسن شریفی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 148

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نویسنده این کتاب، خاطرات حضور راوی در جنگ تحمیلی و همرزمی با شهید نادر مهدوی در عملیات "مقابله به مثل" را پس از 12 ساعت مصاحبه تدوین کرده است.

حسن شریفی، راوی کتاب، با اشاره به چگونگی حضورش در عملیات های بیت المقدس، رمضان، خیبر، بدر، والفجر 8، مقابله به مثل و صاعقه به نحوه تشکیل گروه مقابله به مثل و شکل گیری این عملیات پرداخته است.

وی درباره چگونگی تشکیل گروه "مقابله به مثل" یادآور شده است: طی سال های جنگ کشورهای حوزه خلیج فارس، به ویژه کویت و عربستان به عراق کمک و حتی به نیابت از عراق نفت صادر می کردند. برای ما سخت بود که دشمن و دوستانش نفت صادر کنند و کشتی های ما را بزنند.
حسن شریفی افزوده است: به خاطر ناامن کردن آن منطقه برای عراقی ها، گروه مقابله به مثل متشکل از 2 فروند قایق طارق شماره 128 و 129 به فرماندهی حسن شریفی و بیژن گُرد و فرماندهی کل نادر مهدوی در اواخر سال 1365 رسما آغاز به کار کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما