loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نفت و خون

ناشر ساقی

نویسنده مایکل تی. کلر

مترجم وحید موسوی

تعداد صفحات : 319

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6641 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

نویسنده در این کتاب به بررسی معضل وابستگی روز افزون آمریکا به نفت وارداتی می پردازد و ضمن بررسی راهکارها مختلف برای کاهش این وابستگی، بیان می کند که با وجود راهکارهای متعدد، دولتمردان آمریکا تنها گزینه نظامی را انتخاب می کنند تا به نفت وارداتی ارزان قیمت دست یابند.

این اثر در هفت بخش تدوین شده است. «پیشگفتتار»، «معظل وابستگی»، «دوستی مرگبار»، «گرفتار در دام خلیج فارس»، «پناهگاه امنی وجود ندارد» و «تولد دوباره ای ژئوپلیتیک» عنوان فصل های کتاب «نفت و خون» را تشکیل می دهند.

در بخشی از کتاب «نفت و خون» آمده است: «از آنجا که نفت ارزان برای افزایش توان اقتصادی ایالات متحد ضرورت دارد، رهبران آمریکا ـ با گرایش های حزبی مختلف ـ وادار شده اند، هر کاری را که لازم است انجام دهند تا دسترسی به منابع کافی نفت را به منظور تامین نیازهای رو به گسترش ایالات متحده تضمین کنند. تا دهه چهل، این تلاش اساسا موضوعی مربوط به سیاست داخلی تلقی می شد، چرا که ایالات متحد صاحب منابع نفت بکری بود که برای تامین نیازهای اساسی کشور کافی به نظر می رسید، اما تا پایان جنگ جهانی دوم آشکار شد که ذخایر ما سرانجام از بین خواهد رفت و ما برای جبران ذخایر داخلی رو به کاهش خود، نیازمند واردات حجم زیادی نفت خواهیم بود. در اینجا بود که نفت به موضوعی متعلق به سیاست خارجی تبدیل شد و این فرض مطرح گردید که دولت فدرال باید نقشی مستقیم در امر واردات انرژی داشته باشد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما