loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با آرای متفکران درباره هنر - جلد اول: هنر و زیبایی در نظر متفکران شرق

1 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده محمد مددپور

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 424

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6649 10003022
245,000 232,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، با بهره گیری از منابع متعدد علمی نگاشته شده و در بخشی مستقل در پایان آن یادداشت ها و حواشی هر فصل آورده شده است. در همین بخش نیز ارجاعات لازم به منابع برای مطالعه بیشتر و استناد مطالب آورده است.

درقسمتی از کتاب می خوانیم: « ... شاید هیچ گاه این چنین هنر به سوی شخصی وفردی شدن نرفته و ابهام و بی معنایی بر آن سیطره نیافته باشد. رازگونگی این هنر نیز درهمین تنهایی است ... درهنر های کهن نوآوری بی اساس نوعی بدعت مذموم تلقی وبا تردید مواجه می شد. از این رو بی سابقگی و ابهام وبی معنایی اثر هنری برای آن امتیاز محسوب نمی شد، در فرهنگ شرقی و یونانی – رومی و قرون وسطای مسیحی وحدت و یگانگی اثر اهمیت دارد، نه بداعت و تجدد و نوآیینی اثر. شرق هنرمند و هنر را برتر از طبیعت تلقی می کند، اما در یونان هنر چون معرفت الهی ابداع نقوش و الحان ازلی و قدسی است، و برتری آن امری الهی است نه انسانی. هنر و زیبایی هنری در عصر مدرن صرفاً به گونه ای بازی تلقی می شود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین کیوانی راد

مواجهه بابحرانهای عظیم این قرن وضع زیبایی شناسی راهم به وخامت کشانده.بحران درغرب شروع شده و معلمان بزرگ راه حلهایی برای گذر ازبحران ارایه داده اند.یکی ازآنها یعنی هیدگر دومورد رابعنوان راه وپیشنهاد مطرح کرده است:مراجعه به حکیمان مشرق زمین وبازگشت به نحوه زندگی روستایی. (کتاب:بحران درفلسفه غرب-دکتر رضاداوری ودیگران ترجمه کرده اند)این تاثیرات شرق است بر نحوه پژوهش ومسیر زندگی آنها برای عبور ازبحران دچارشده.اما شرق نیز بعضا دربعضی موارد میتواند علل عقب ماندگی وخمودی جامعه رادر تکنیک غرب و پیشرفتهای آنها درمواردی مثل سلامت،رفاه و غیره ببیند واین هم برای پژوهشگران در علم وهنر مشرق زمین قابل پیگیری است.

22 آبان 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما