loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حزب الله

ناشر روایت فتح

نویسنده سیده سمیه طباطبایی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 140

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6855 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حزب الله لبنان یکی از گروه های نظامی و مبارزاتی در دنیاست که دارای ساختارهای بسیار مهم و برنامه ریزی شده است. برنامه ریزی های در راستای پرورش نیرو، تقویت قدرت نظامی و سیاسی و تقریباً یک دولت کوچک و اما یک پارچه و همه جانبه نگر.

شاید دانستن این موضوع که حزب الله و تشکیلات یا ساختار آن چگونه شکل گرفته است، از مواردی باشد که خیلی ها دوست داشته باشند درباره آن اطلاعاتی کسب کنند بدانند شاید هم برای فردایی که پیش رو داریم نیاز به مستنداتی باشد که روایت این حضور را با اسناد و مدارک بدانند و بشناسند.

کمترین خواسته ای که شرعاً موظف به تحقق آن هستیم، این است؛ نجات لبنان از وابستگی به شرق و غرب و اخراج نهایی صهیونیست های اشغالگر از این سرزمین و برقراری یک نظام سیاسی که مردم آزادانه آن را انتخاب کنند.

16 فوریه 1985 در اولین سالرزو شهادت شیخ راغب حرب، شیعیان در حسینیه ای برای بزرگداشت یاد بود شیخ گرد هم آمده بودند که «سید ابراهیم السید سعید» از روی کتابچه ای چهل و چند صفحه ای برخی از مواضع و دیدگاه های سیاسی حزب الله را خواند. دفترچه ای که معرفی حزب شروع می شد و در ادامه دیدگاه های حزب را در مورد مسائل داخلی، ملی و جهانی توضیح می داد.این بخش در واقع شروع فعالیت علنی حزب الله لبنان بعد از حدود دو سال فعالیت مخفی محسوب می شود.

این کتاب در 5 فصل تدوین شده است. شروع کتاب به بررسی وضعیت سیاسی و اجتماعی لبنان می پردازد در ادامه به موضوع حمله و ورود اسرائیل به لبنان و جنگ های داخلی و درگیری بین مسیحی ها و مسلمانان تا ضرورت وجود حلقه های مقاومت اشاره می کند. فصل سوم این کتاب با عنوان «حزب الله متولد می شود»، به بررسی فعالیت های حزبی و علنی حزب الله می پردازد. بررسی و بازخوانی چند عملیات قوی و بسیار اثرگذار، توسط حزب الله لبنان که به طور رسمی فعالیت خود را بعد از عملیات ها با قبول مسئولیت عملیات ها اعلام می کند. اولین عملیاتی که برای رژیم اشغالگر بسیار گران تمام شد، «انفجار بنر العبد» بود. روزهایی که اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی می کرد، مارس 1985، مدت کمی از اعلام موجودیت حزب الله گذشته بود. در همین زمان یک کامیون با 900 کیلوگرم مواد منفجره در میان ادوات زرهی و کامیون های اسرائیلی ها منفجر و منجر به تلفات زیادی از آنها می شود.

«حزب الله اوج می گیرد» و «حزب الله در اوج» نام دو بخش چهار و پنج کتاب «حزب الله» است که به بررسی چند جریان مهم نظیر «ماجرای خروج بی قید و شرط اسرائیل از جنوب لبنان در سال 1998»، «تبادل بزرگ اسرا و فرماندهان حزب الله با چند اسیر اسرائیلی در سال 2004»، «جریان خروج کامل نیروهای نظامی سوریه از لبنان»، «ماجرای استعفا و ترور رفیق حریری در سال 2004»، «حمله حزب الله به حیفا در سال 2006» و «شهادت عماد مغنیه در سال 2008»، می پردازد.

نویسنده در کتاب «حزب الله»، از منابع مختلفی برای مستند و مستدل بودن اثرش بهره برده است، از کتاب های مستندی که در مورد حزب الله و مقاومت منتشر شده تا روزنامه ها و شبکه های ماهواره ای عربی برای نقل اخبار تا مصاحبه سران حزب الله در شبکه های مختلف.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما