loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حمله هوایی به الولید (اچ - 3): انهدام انواع هواپیماها و تجهیزات موجود در پایگاه های سه گانه الولید موسوم به اچ - 3

ناشر سوره مهر

نویسنده احمد مهرنیا

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 262

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6861 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حمله هوایی به الولید دربارة عملیات نیروی هوایی علیه پایگاه های هوایی عراق با نام الولید در منطقه اچ٣ است. در این کتاب می خوانید عملیات حمله به اچ٣ دارای چهار ویژگی است که آن را در دنیا برجسته می سازد. اولین ویژگی این عملیات زمان اندک آن است که پنج ساعت بیشتر طول نکشید. دوم سوخت گیری هواپیماها در ارتفاع پایین بود، معمولاً این عمل در ارتفاع ٢٢ هزار پایی انجام می شد و برای اولین بار در ارتفاع هزار پایی صورت پذیرفت. سوم اصل حفاظت از اطلاعات این عملیات و چهارم هم کار گروهی تمامی خلبان ها و نیروهای مختلف در قسمت رادار و پشتیبانی و اما... آنچنان که در این کتاب می خوانیم، نیروی هوایی عراق برای این که از آسیب های ناشی از عملیات های نیروی هوایی کشورمان در امان باشد، بخش بزرگی از ادوات جنگی و از جمله هواپیماهای توپولف 22 و میگ های 25 خود را به دورترین نقطه در 3 پایگاه به نام الولید در منطقه اچ 3 در 50 کیلومتری مرز اردن مستقر کرد.

این مسئله البته به دلیل آشنایی ارتش عراق از توانایی هواپیماهایی بود که در اختیار نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران قرار داشت. عراقی ها به خوبی می دانستند این هواپیماها تنها می توانند یک سوم این مسیر را طی کنند و با این ابتکار راه را برای هرگونه حمله از سوی ایران بسته بودند. اما در این علملیات خلبانان ما طی چهار بار سوخت گیری در ارتفاع بسیار پایین، توانستند این پایگاه ها را بمباران کنند و هشتاد فروند از هواپیماهای دشمن را در زمین نابود سازند.

احمد مهرنیا در «حمله به الولید» تلاش کرده تا لحظه به لحظه عملیات معروف به اچ 3 را بر اساس اسناد و یا نقل و قول هایی از طراحان و خلبانان بازمانده از این عملیات را روایت کند و علاوه بر شرح این عملیات 5 ساعته، تمامی مراحل پیش و پس از انجام این عملیات هوایی را به تصویر کشیده است.

در این اثر مستند و جذاب، ضمن مصاحبه با 80 نفر از خلبانان نیروی هوایی که در این عملیات شرکت داشتند و گفت و گو با سایر پرسنل از جمله سیستم رادار و نیروهای پشتیبانی و ... همچنین مدارک دیگری از بازتاب های جهانی این عملیات آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما