loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسیقی نمناک باران

4 (1)

ناشر سوره مهر

شاعر محمد امین پور

تعداد صفحات : 128

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6907 10003022
8,000 7,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هنر شاعری محمد امین پور، سادگی در گفتار، نزدیک شدن به زبان و سوم زمان و درک نیازهای جامعه و توجه به بیان آرمان های بشری، همراه با عشق ورزیدن به صلح و صفا و برادری و برابری است. مجموعه اشعار محمد امین پور پخته و سخته است. حمید سبزواری درباره او می گوید: «در عین حال که امروز دوران بلوغ علمی و صنعتی است، شعری بدین پختگی و سلامت ازجوانی ١٤ ساله مایه اعجاب است. حتی آغاز کار من هرگز پختگی شهود در سخن این شاعر را نداشت». انتخاب عناوین آثار هم غالبا ً جالب است یعنی شاعرانه و زیباست. ایشان در اشعار، آغازی نیکو دارد که هر آغازگری بدین مایه جلوه گری نرسیده است. تصویرها در غالب اشعار ساده و صمیمی است و این سادگی و صمیمیت را در آثاری چون: «فقط تو»، «یک نظر مانند خورشید»، «بهانه بودن» و... می توان دید. آنچه در اشعار این مجموعه بیشتر جلب نظر می کند، سیلان اندیشه است و همین امر باعث می شود که برای ابراز آنچه در یکی دو جا وزن را بشکند و رعایت قوانین سخن منظوم را کنار بگذارد. غالب اشعار، احساسی ـ توصیفی است و برخی مضامین مذهبی، عارفانه و عاشقانه هم در آن دیده می شود. شاعر از قالب های مثنوی، دو بیتی، رباعی و نیمایی بهره برده اما غالب اشعار قالب غزل است. و در یک جمله اشعار محمد امین پور، با صفای دل و سادگی روح و زبان عجین است.

«به حضرت خاتم»
خنده مستانه
جانم فدای خنده مستانه شما
ویرانه است گرچه دلم خانه شما
امروز عاقلیم و چه بیچاره مانده ایم
فردا چه است چاره دیوانه شما؟
حالی که روی شانه تان بار هستی است
بگذار سر نهیم سر شانه شما
از جرعه ای تبسمتان مست می شویم
تا چیست جام خنده مستانه شما
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مهرداد

اين كتاب فوق العاده است

26 اردیبهشت 1390

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما