loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنبش های نوظهور معنوی - جلد هفتم: نگرشی بر آراء و اندیشه های پائولو کوئلیو

ناشر سازمان ملی جوانان

نویسنده محمدتقی فعالی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 294

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

در دوره ای که تهاجم فرهنگی و تاثیر فرهنگ غربی، انسان عصر ما را دائم بر گرایش های اهریمنی و ضد انسانی وسوسه می کند و ذهن وی را از توجه به آنچه در ماوراء است، غافل و منصرف می سازد، طرح مباحث عرفانی می تواند مایه ی خرسندی و دلنوازی گردد و انسان ره گم کرده ی دنیای ما را از خذلان و وانهادگی یاس آمیز برهاند و به افق های روشن تر و وسیع تر انسانیت سوق دهد.البته تفاهم درست با حقایق عرفان در گرو آشنایی با رموز اشارات سالکان راستین راه و فهم دقایق اصطلاحات آن ها خواهد بود.
امروزه از یک سو با معنویت وارداتی چه از شرق و چه از غرب مواجهیم و از سوی دیگر برخی سلسله های دراویش در داخل کشور به صورت گسترده و هدف دار مشغول فعالیت اند.این تلاش های گسترده و فزاینده که آثار نامطلوبی را بر فضای معنوی جامعه به بار آورده است، باید پاسخی در خور یابد و مواضعی متین و منطقی در پی داشته باشد.
این همه نگارنده را بر آن داشت تا با نگاهی عمیق و واقع بینانه مبانیی نظری و فکری نحله های نوظهور معنوی را که از شرق به ویژه هند یا از غرب به ویژه آمریکا در دو دهه اخیر به کشور ما وارد شده اند، ابعاد آن را واشکافی کند و پیش روی محققان و علاقه مندان قرار دهد.
کتاب پیش رو عضوی از یک مجموعه هشت جلدی است که با عنوان کلی جنبش های نو ظهور معنوی به صورت مسلسل منتشر شده است.هر کدام از این هشت جلد با عنوانی خاص به زیور طبع آراسته شده است.
اثر حاضر در سه فصل تنظیم شده است.فصل اول به زندگی نامه، آثار و عوامل تاثیر گذار نظر دارد.در فصل دوم کتاب های مختلف او معرفی و مورد بررسی قرار گرفته اند،فصل سوم هم با رویکردی انتقادی مبانی، مؤلفه ها و شاخصه های تفکر پائولو کوئلیو را هدف قرار داده، سعی دارد کاستی ها و آسیب های اندیشه های وی را برملا سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما