loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجلس حر بن یزید ریاحی

2 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده علی معلم دامغانی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 34

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 7360 10003022
5,000 4,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در دو فصل تدوین شده است که فصل نخست آن شامل مقدمه، تشریح و توضیح به قلم محمدرضا تقی دخت است. نویسنده، منظومه را بر مبنای زیارت وارث آغاز کرده است.
بخشی از این منظومه، پرداختی با عنوان شخصیت عاشورایی حربن یزید ریاحی؛ یکی از چهره های نامدار در واقعه عاشورا است.
محمدرضا تقی دخت ، نویسنده مقدمه و شرح این کتاب، سروده علی معلم را یکی از کم نظیرترین منظومه های سروده شده درباره شخصیت حر دانسته است.
کتاب حاضر، نخستین سروده شعر نو علی معلم به حساب می آید که عنوان آن به سبک مجالس تعزیه، «مجلس حربن یزید ریاحی» انتخاب شده است. این منظومه ماجرای حر از بدو زندگی تا زمان شهادت در دو بخش است. بخش نخست، مقدمه ای مفصل بر این شعر و بررسی ماجراهای واقعه عاشورا از بعد از مرگ معاویه و به حکومت رسیدن یزید، تا عاشورا را شامل می شود و بخش دوم شامل منظومه بلند حربن یزید ریاحی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما