loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جای امن گلوله ها

خاطرات عبدالرضا آلبوغبیش

ناشر سوره مهر

مصاحبه گر جواد کامور بخشایش

راوی کتاب عبدالرضا آلبوغبیش

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 7610 10003022
65,000 61,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «جای امن گلوله ها»، به بررسی اتفاقات روزهای آغازین دفاع مقدس در خرمشهر، از زبان عبدالرضاآلبوغبیش می پردازد و با زبانی اثرگذار و جذاب به رشته نگارش درآمده است. داستان با به تصویر کشیدن صحنه پرحادثه و دردناک شهادت شیخ محمدحسن شریف قنوتی و به رگبار بسته شدن راوی (عبدالرضا آلبوغبیش) آغاز می شود که طیّ آن ماجرا عبدالرضا به طرز شگفت آوری جان سالم به در می برد؛ اگرچه پنج گلوله سربی از آن دوران هنوز در تن رنجورش به یادگار باقی مانده و بیرون نیامده است. سیر روائی داستان درکنار حفظ شیوه سیّال ذهن راوی در تقریر خاطرات از ویژگی های بارز کتاب است که این امر در کنار وفاداری نویسنده به زبان و لحن راوی، بر گیرایی آن افزوده است. جستجو درباره صحّت مطالب تاریخی و ذکر چندباره یک حادثه از زبان افراد مختلف، یکی دیگر از وجوه مثبت کتاب است که در ارتقاء اعتبار تاریخی خاطرات کتاب نقش موثری دارد. دیدار بنی صدر از جبهه و درگیری لفظی وی با شیخ شریف درباره اعزام نیرو های کمکی و روبرو شدن راوی با قهرمان گمنام و منجی آبادان، شهید علی سورانی ملقب به دریاقلی، از جمله جذاب ترین بخش های این کتاب به شمار می آید که خواندن آنها مخاطب را با خود به سالهای حماسه و پایداری می برد.

فهمیدم اسمش عدنان است و قصد دارد مرا به گلوله ببندد. باورم نشد و فکر کردم می خواهد مرا بترساند یا مسخره ام کند. در همین فکرها بودم که پایش را روی جدول بلوار گذاشت و اسلحه اش را به طرفم نشانه رفت. فاصله اش با من حدود ده متر بود. باز هم باور نمی کردم به من شلیک کند اما او خیلی راحت مرا به رگبار بست.

صفحه 23
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما