loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

افسون اشباح: واکاوی روند تکوین جریان تجدید نظر طلب در پروژه جنگ نرم

ناشر سازمان بسیج دانشجویی

نویسنده محمدجواد اخوان | حمیدرضا شاه نظری

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 368

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب به بررسی چگونگی تکوین و رشد جریان تجدیدنظرطلب در سال های پایانی دهه شصت و آغازین دهه هفتاد و مبانی نظری دیدگاه های این جریان و شناخت چهره های شاخص آن پرداخته است به افسران جوان جنگ نرم یاری خواهد نمود تا مصادیقی روشن از جبهه جنگ نرم از در سطوح مختلف آن بازشناسی کنند و برای مقابله با آن به تدبیر و طراحی بپردازند.

فصل اول این کتاب به بررسی تعریف و مفهوم تجدیدنظرطلبی پرداخته است و با استناد به سخنان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به معرفی کلی این جریان پرداخته است.

در فصل دوم این کتاب زمینه هاب بروز و تکوین این جریان در پازل جنگ نرم و در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی می پردازد. این بخش مأخذ خوبی برای بازخوانی سال های موسوم به دوره سازندگی است.

در فصل سوم این کتاب با عنوان «نظرگاه» مبانی معرفتی شوالیه های دشمن درجبهه جنگ نرم مورد مداقه و بررسی قرار گرفته و به فراخور حال به ارائه پاسخ ها و نقدهای مناسب اقدام شده است.

در فصل چهارم با رویکردی جریان شناختی، به تحلیل قرارگاههای دشمن در جنگ نرم که در داخل خاک میهنمان برپا گشته بود اشاره شده و به واکاوی رویکردها و اقدامات آشکار و پنهان حلقه هایی همچون کیان و مرکز تحقیقات استراتژیک می پردازد.

در فصل پنجم این کتاب نیز به معرفی زندگی نامه، اندیشه ها و مراحل دگردیسی و استحاله تعدادی از چهره های شاخص جریان تجدیدنظرطلب از جمله عبدالکریم سروش، محمد مجتهد شبستری، هاشم آغاجری، سعید حجاریان، محسن کدیور، عبدالله نوری، عطاءالله مهاجرانی،عباس عبدی، اکبر گنجی و ... پرداخته شده است.

در پایان این کتاب نیز تصاویری مرتبط با محتوای کتاب ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما