loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فتنه و فتنه گران: با نگاهی به نهج البلاغه امام علی (ع)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «فتنه و فتنه گران» به شناخت معبر فتنه و خصوصیات آن پرداخته و قصد دارد تا زمینه ها و نشانه های فتنه و فتنه گران و راه های مبارزه با آن را با توجه به تاریخ و نگاه به نهج البلاغه بیان کند.
این کتاب در ۶ فصل منتشر شده و موضوعاتی چون «فتنه از نظر لغوی و کاربرد آن در قرآن و روایات»، «راه ها و نشانه های فتنه»، «مراحل رشد فتنه و نشانه های آن»، «ریشه های فتنه»، «خصوصیات فتنه گران» و «راه های مبارزه با فتنه ها و فتنه گران» مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل پنجم این کتاب، با اشاره به خصوصیات فتنه گران آمده است: حزب شیطان فتنه گر هستند، زیرا در تشکیلاتی تجمع دارند که رهبریت آنان با شیطان است و مرام نامه اش را شیطان نوشته و روش آن را شیطان ابداع و اولین بار عمل کرده است. با توجه به آیه ۱۹ سوره مجادله، شیطان طوق پیروی خود را به گردن حزب خود نهاده و آنها را در راه خود و در پی آرمان خود می برد.
در بخش دیگری از این کتاب، با بیان این که ایجاد تردید در اطاعت از رهبری از تاکتیک های فتنه گران است، تصریح شده است: رهبری جامعه اسلامی بسیار مشخص می شود، خصوصا که رهبری در اسلام خصوصیاتی دارد که در سایر مکاتب و سیستم های سیاسی وجود ندارد.
رهبری در اسلام یعنی امامت و ولایت , یک مسئولیت شرعی و الهی است.
همچنین در پایان این کتاب با اشاره به آیه ۱۹۱ سوره بقره، بر مبارزه قاطع با فتنه گران و فریب خوردگان فتنه ها تاکید شده و عنوان شده است: اسلام علاوه بر آن که با تعلیمات اخلاقی سعی در تزکیه انسان دارد و با مقررات و احکام تلاش می کند حدودی برای سالم زیستن او وضع کند، مبارزه علیه فتنه گران را مورد توجه قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما