loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سهام خیام: دختری از هویزه

4 (3)

ناشر سوره مهر

نویسنده سید قاسم یاحسینی

تعداد صفحات : 82

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 7989 10003022
16,000 15,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تاریخ ایران، همواره شاهد رشادت ها و دلیری های مردان، زنان و کودکان شهرهای مرزی در برابر هجوم بیگانگان و استعمارگران بوده است. این فداکاری ها و جان فشانی ها در ادبیات ایران نیز تاثیرگذار بوده است؛ در این زمینه ادبیات دفاع مقدس، متأثر از این حوادث خالق کتاب های متعددی بوده است. کتاب «سهام خیام؛ دختری از هویزه» از همین دسته آثار بوده و نوشتاری مستند درباره زندگی کوتاه و شهادت سهام خیام به دست نیروهای رژیم عراق است. در ابتدای کتاب توضیحاتی درباره چرایی نگارش این اثر و مهجور بودن نام این کودک شهید داده شده است و به اعتقاد نگارنده، این اولین اثر مکتوب و مستقل درباره حادثه هویزه است. مطالعات صورت گرفته توسط سید قاسم یاحسینی و ذکر مشخصات جغرافیایی و حوادث تاریخی منطقه دشت آزادگان و هویزه در بخش های ابتدایی کتاب، این اثر را تبدیل به مرجعی ارزشمند برای دیگر مؤلفان و علاقه مندان ادبیات دفاع مقدس کرده است. نویسنده در بخش های بعدی کتاب، به ذکر توضیحاتی درباره خانواده سهام و تولد او پرداخته است. این جزئیات موجب آمادگی ذهن خواننده و درک بیشتر او از روایت شده و او را آماده مواجه شدن با رویداد های بعدی خواهد کرد. همچنین مصاحبه ها و خاطرات خانواده و آشنایان سهام خیام بی هیچ گونه دخل و تصرف و با زبانی ساده و بی پیرایه در کتاب گنجانده شده است. این موضوع باعث شده تا خواننده ضمن آگاهی از در دست داشتن یک اثر مستند داستانی، در هنگام خواندن بخش های بعدی کتاب، راحت تر به منطق حوادث پی ببرد. سادگی کلام در نقل قول های شاهدان عینی ماجرا و اطرافیان، به نویسنده کمک کرده تا بدون نیاز به مبالغه و قهرمان پروی، روایتی شیوا و گویا از حادثه هویزه خلق کند.
کتاب حاضر جزو معدود آثار ارزشمند در مورد اولین ها است؛ اولین روزهای جنگ، اولین شهرهای اشغال شده و اولین شهدا؛ کسانی که با رشادت و از خودگذشتگی، موجی از ایثار و فداکاری در سرتاسر ایران به راهانداختند. بی شک ثبت و ضبط خاطراتی از شهدای بزرگ و گمنام هشت سال دفاع مقدس در حوزه ادبیات جنگ، نویدبخش خلق آثار هنری در بخش هایی است که به دلیل عدم شناخت و مطالعه در مورد جنگ ایران و عراق، از آن فاصله گرفته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما