loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هنر اسلامی

1 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 8044 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در ده فصل به بررسی جایگاه و مؤلفه های هنر اسلامی می پردازد و نویسنده در فصل اول به تأسیس هنر اسلامی و مباحث مربوط به جایگاه تحولات و انتقال آن و در فصل بعد به ماهیت و زیبایی هایش توجه می کند.
«آبادانی و عوامل ایجاد شهر عربی و اسلامی» مقوله ای است که در فصل سوم کتاب بررسی می شود. «زیبایی هنری مسجد» از موارد مورد توجه دیگر این کتاب است که نویسنده در سه فصل مجزا آن را مورد تحقیق و پژوهش قرار داده است و این توجه ویژه از آن جهت است که او مسجد را اولین مکانی می داند که هنرمند به خلاقیت در آن همت گماشته است. در کتاب هنر اسلامی، مساجد به سه گونه مساجد در سرزمین های «عربی»، «مساجد ایرانی» و «مساجد ترکی» تقسیم شده اند که به هر کدام از نظر تاریخی و ویژگی پرداخته شده است.
در فصل هفتم «معماری شهری و نظامی در اسلام» بررسی شده و فصل هشتم به «هنرهای تصویری اسلامی مثل کاشی گری، پیکرتراشی، مینیاتور و ... » اختصاص دارد.
هنرهای تطبیقی در هنر اسلامی هم از نظر نویسنده کتاب دورنمانده و در فصل آخر مباحثی در این حوزه را مطرح کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما