loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دایره المعارف انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان و جوانان - جلد دوم

(از) جاما (تا) شیمیایی

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب دفتر ادبیات انقلاب اسلامی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 410

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این مجموعه مصور سه جلدی که در سال 1379 با هدف آشنا کردن گروه های سنی نوجوان و جوان با مفاهیم انقلاب، گروه های مبارز، شخصیت ها، رویدادها و زمان هایی که به نحوی با این پدیده مرتبط بودند به تصویب رسید، در مجموع مشتمل بر 870 مدخل است که در دایره زمانی سال 1340 (آغازین سال های شکل گیری انقلاب اسلامی) تا 1357 (زمان پیروزی آن) شکل گرفته است.

مجلد اول دایره المعارف انقلاب اسلامی در سال 1384 منتشر و با استقبال نوجوانان و جوانان علاقه مند به تاریخ معاصر ایران روبه رو شد و در «نخستین جشنواره معرفی آثار پژوهشی برگزیده و تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه مطالعاتی امام خمینی و انقلاب اسلامی» که از سوی «پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی» در آذر 1385 برگزار شد، به عنوان اثر برگزیده معرفی و تقدیر گردید. این مجلد تاکنون شش بار تجدید چاپ شده است.

مجلد دوم این مجموعه سه گانه در 1389 منتشر شد و هم اکنون به چاپ چهارم رسیده است.

اینک مجلد سوم و به عبارتی آخرین مجلد آن منتشر شده است. دایره المعارف انقلاب اسلامی نتیجه همکاری بیش از 50 نفر در مدت حداقل 4 سال است.

موضوعات برجسته ای چون دفاع هشت ساله مردم ایران (1359 تا 1367) و برخی مفاخر فرهنگی و حوادث مهم تاریخی و موضوع هایی از جهان اسلام، به ویژه تاریخ تشیع نیز به صورت ویژه مورد توجه مؤلفان این مجموعه قرار گرفته است.

دوری از جملات رسمی به طوری که خواننده جوان را به یاد خستگی کتاب های درسی نیندازد و مصور بودن، از بهترین ویژگی های این دایرةالمعارف است.

توضیح دربارة مفاهیم انقلاب، گروه های مبارزه، شخصیت ها، رویدادها، مکان ها و زمان هایی که به نحوی با این پدیده مرتبط بودند در این کتاب آمده است.

برخورداری از زبان علمی معیار ضمن در نظر داشتن گروه سنی مخاطبان نوجوان و جوان در نگارش مقالات این دایره المعارف از مهم ترین امتیازات آن به شمار می آید که می تواند سهم چشمگیری در ارتقاء آگاهی های تاریخی این گروه سنی حساس داشته باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما