loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تلخ ترین نوشته من

5 (3)

ناشر مولف

نویسنده حیدر رحیم پور ازغدی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 130

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اثر حاضر به بررسی مسائل کشاورزی کشور می پردازد. این کتاب به صورت تاریخی مسائل کشاورزی و دامداری ایران را بررسی کرده است. این بررسی که در اکثر موارد، مستند به خاطرات شخصی خود و خانوادهٔ نگارنده و مشاهداتی غیر انتزاعی از دوران پیش از صنعتی شدن کشور تا به امروز را در بردارد، به پی گیری دست های خارجی و مشخصاً انگلیس و آمریکا و اسرائیل در کشاورزی و دامپروری کشور، بررسی اقدامات خوب و بد حاکمان در دوران ستمشاهی و نظام اسلامی، مشکلات دوره های مختلف و…. پرداخته و این کتاب را به پدیده ای بی بدیل تبدیل می کند، که هم سند تاریخی سیر کشاورزی در کشور و مشخصاً استان خراسان است و هم دست های داخلی و خارجی دست اندر کار ضعف کشاورزی را توضیح می دهد. از سوی دیگر این موارد مستند به اسناد تاریخی نیست و مشاهدات مستقیم نگارنده را بازتاب می دهد.
این کتاب نه راه افراط رفته و همه موارد را به خارجی ها نسبت داده و نه راه تفریط رفته و همه چیز را به بی عرضگی خودمان نسبت داده است. اما آسیب شناسی های دقیقی از فرهنگ عمومی (وضعیت فرهنگی تولید و مصرف و حتی الزامات تربیت اقتصادی اشاره دارد)، نقش ویران کنندهٔ یارانه های دولتی، رانت خواری ها، مدیریت های جهادی و غیرجهادی، کاغذبازی ها، عدم محاسبهٔ درست و انجام کارهایی به نام حمایت از کارگر که تولید را از بین برده و عملاً موجب بیکاری می شود و… جزو موارد برشمرده شده در این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سادات

سلام و خداقوت
چرا فایل اینترنتی کتاب تلخ ترین نوشته من رو نمیذارید؟
تا راحت بتونیم از این کتاب استفاده کنیم...
با توجه به اهمیت موضوع کتاب...

8 دی 1401

سلام. دوست عزیز اینجا فقط نسخه چاپی کتاب به فروش می رسه

محمد منیزی

سلام من 3 سال هست دنبال این کتاب هستم از کجا باید تهیه کنم
09196683136

15 اسفند 1397

سلام کتاب چاپ تمام هست

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما