24,000
تومان
5 ٪
22,800
تومان
افزودن به سبد خرید

گنجشک ها نقطه گنجشک سر خط

دسته بندی: رمان و داستان کوتاه

ناشر: سوره مهر

نویسنده: ظریفه روئین

تعداد صفحات: 115

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

«گنجشک ها نقطه، گنجشک سرخط» نخستین کتاب ظریفه رویین در حوزه ادبیات بزرگسالان است. پیش از این چندین کتاب از این نویسنده در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده بود. «گنجشک ها نقطه، گنجشک سرخط» نام نخستین داستان این کتاب است و 14 داستان دیگر که همگی حجم و اندازه ای تقریبا مشابه دارند، با درونمایه ای مشترک و نزدیک به هم.
نخستین داستان، که نام مجموعه نیز بر اساس آن انتخاب شده است، ماجرای دختر جوانی را روایت می کند که از نظر رفتاری و نوع نگاه با والدین خود اختلاف دارد و عدم درک دختر از طرف پدر و مادر، تاثیری عمیق و عجیب بر شخصیت او می گذارد، به گونه ای که دختر، در واکنشی توهم گونه احساس می کند به گنجشک تبدیل شده است: «... پدر به کنارت می آید، با دل انگشتانش سر کوچکت را نوازش می کند. توی چشم های آبی ات خیره می شود و تو هم توی چشم های سیاهش نگاه می کنی. دو گنجشک توی مردمک چشمش[هایش] می بینی. ... دست هایت را ناخودآگاه از هم باز می کنی. درست مثل یک پرنده. بعد آن ها را بالا و پایین می بری. از لبه پنجره پایین می پری با حالتی مثل یک گنجشک، جیک جیک کنان دور اتاق پرواز می کنی.»

همان طور که پیش تر گفته شد، داستان های این مجموعه درون مایه ای مشابه نخستین داستان دارند و ویژگی مشترک بعدی نیز نگاه موجز و مینی مالیستی حاکم برآن هاست و دغدغه های زنانه نویسنده.

«اطلسی ها»، «لحظه های سوخته» «بیست وچهار پله تا...»، «یکی از همین روزها»، «بگذار همه چیز خراب شود»، «باد که بیاید»، «ماهی تنگ بلور»، «مثل همه بچه ها»، «آخرین سه شنبه»، «خاک سپاری»، «برای زنده ماندن»، «ردپایی بر ساحل»، «فصل تازه» و «از آن همه دیروز» نام دیگر داستان های این مجموعه اند.

اطلاعات کتاب

  • زبان کتاب: فارسی
  • چاپ جاری: 1
  • شمارگان: 2500
  • نوع جلد: جلد نرم
  • قطع: رقعی
  • تعداد صفحات: 115
  • ناشر: سوره مهر
  • نویسنده: ظریفه روئین

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام