loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق یهودی و تمدن غربی

ناشر هلال

نویسنده سید محمدباقر رکنی

ویراستار موسسه فرهنگی موعود عصر (عج)

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 8998 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب سعی شده است به اجمال زمینه های تاریخی شکل گیری مدرنیته در دنیای غرب (یونان و روم باستان) و وابستگی (نه صرفاً تعامل دو طرفه) آن با اصول تحریف شده ی مسیحیّت یهودی یا به عبارت بهتر یهودی گری و در پایان صهیونیسم، بررسی و مطالعه شود.
همچنین ضمن مقایسه ی تطبیقی آموزه های تحریف شده ی یهودیّت باستان با مبانی فکری مدرنیسم و صهیونیسم امروزی، هدف بارز ساختن مشابهت هایی بین اصول اوّلیه ی مقوله های فوق الذّکر موجود است. آیا این مشابهت ها به صورت اتّفاقی رخ داده اند یا اینکه مدرنیسم و صهیونیسم، ادامه ی همان مسیحیّت منسوخ قرون وسطایی و به عبارت دقیق تر یهودیّت تحریف شده در عهد عتیق است، که طبق خواست منحرفین از آیین حقیقی حضرت موسی (ع)، می بایست در سراسر جهان و به سردمداری بلوک غرب به ویژه آمریکای فعلی (بارزترین نماد دنیای فوق مدرن)، مرحله به مرحله اجرا شود؟
در این کتاب سعی شده است با رویکردی تاریخی ـ تحلیلی به سؤال (فرضیه) فوق، پاسخی مناسب، البتّه در حدّ ایجاز، داده شود.. همچنین تلاش شده است اصول مورد تأکید در این نوشتار، حتّی الامکان از منابع خود یهودیان و تأثیرگذاران در توسعه ی فرهنگ مدرن مغرب زمین باشد، ضمن اینکه از منابع اصیل اسلامی مانند قرآن نیز، به عنوان یک معیار دقیق و هم به عنوان فصل الخطاب کلام الهی بهره گرفته شده است.
در این کتاب، ضمن تفکیک جامعه ی یهود از صهیونیسم، شخصیّت والای پیامبران الوالعزمی؛ چون حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) و همچنین پیروان راستین آن بزرگواران را تقدیس و تکریم می نماییم، امّا بر این باوریم، دینی که در حال حاضر تحت عنوان یهودیّت و مسیحیّت بین مدّعیانشان در سراسر جهان رایج است، به دلیل تحریف های متعدّد با تعالیم آن پیامآوران الهی، فاصله ای بسیار زیاد دارد.
این کتاب شامل دو بخش و یک قسمت بحث و نتیجه گیری است: بخش اوّل به معرفی اجمالی یهودیّت و بررسی متون دینی آنها اختصاص یافته؛ و بخش دوم شامل تاریخچه ی شکل گیری تمدّن غرب مدرن و بیان مبانی و نمادهای مدرنیسم است.
در ادامه، تحلیلی تطبیقی بین ویژگی های یهود و مدرنیسم ارائه شده است و در پایان در قسمت بحث و نتیجه گیری، پاسخ به سؤال یا فرضیه ی تحقیق را نقد و بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما