loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ده شاعر انقلاب

4 (3)

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدکاظم کاظمی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 359

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9089 10003022
65,000 61,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده کتاب در خصوص اثرش این چنین بیان داشته است: "کتاب حاضر با هدف ترسیم سیمایی از شعر انقلاب اسلامی ایران و بدایع صوری و معنوی آن، در پرتو نقد آثار چند تن از شاعران عصر انقلاب فراهم آمده است. با این نقد ها در پی آن بوده ام که ضمن ارزیابی آثار این شاعران، گزارشی هم از روند تکوین و بالندگی این جریان به دست دهم. کانون توجه در این نقدها، جریان شعر انقلاب در دهه های پنجاه و شصت و شاعران سرشناس آن بوده است. البته کوشده ام که سیر کار هر شاعر را تا سال ها اخیر و یا واپسین سال های حیات او پی گیرم."
ده شاعری که در این مجموعه به تحلیل کارنامه عملی ایشان پرداخته شده عبارتند از:
حمید سبزواری، مهرداد اوستا، طاهره صفارزاده، علی موسوی گرمارودی، نصرالله مردانی، علی معلم، حسن حسینی، قیصر امین پور، احمد عزیزی و سلمان هراتی.
در کتاب هم از منظر ادبی به تحلیل کیفیت و چگونگی اشعار شعرا پرداخته شده و هم از حیث موضوع و نسبت موضوعات این شاعران با انقلاب اسلامی و تاریخ عملکرد ایشان مطالبی ارائه شده است.

در این کتاب شعر انقلاب مورد نقد و ارزیابی قرار قرار گرفته که تمرکز بیشتر بر دهه 60 و 70 است و شاعرانی انتخاب شده اند که در دهه های ابتدایی انقلاب ظهور و بروز داشته اند و در حال حاضر سبک شعری آنها به ثبات رسیده است. در این نقدها سعی شده است به ویژگی ها و مشخصات متمایز شاعری هر کدام از این شاعران اشاره شود و از سویی نیز کارنامه شاعری هر کدام از این شاعران انقلاب اسلامی به تفکیک، مورد بررسی قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما