loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ما و تاریخ فلسفه اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9313 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ما و تاریخ فلسفه اسلامی، به منزله یک جزوه درسی از کل تاریخ فلسفه اسلامی است به قلم مختصر و مفید دکتر داوری اردکانی. داوری تاکنون در لابلای مباحث فسفی خود شرحی از آراء بزرگان را بازگویی می کرد ولی با چاپ این کتاب صاحب یک دائره المعارف از استاد فلسفه ایران شده ایم که مرجع پرسش های ما درباره افکار فلاسفه گذشته (از کندی و فارابی تا علامه طباطبایی و شهید مطهری) است.

کتابی که عنوانش ما و تاریخ فلسفه اسلامی است، می توانست تاریخ فلسفه نباشد، بلکه متضمن بیان نسبتی باشد که ما با فلسفه اسلامی و تاریخ آن داریم. کتاب با مقدمه علی اکبر رشاد است و در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

در تدوین این تاریخ دو نکته مهم مدنظر بوده است: نخست، توجه و اشاره به وجهه نظر تجددمآبانه، در خصوص گذشته و به ویژه درباره فلسفه گذشتگان است. در این مورد به جای این که مؤلف درباره درستی و نادرستی نظر اینان حکم کند، اندیشیده است که آ ن ها چگونه و تا چه اندازه توانسته اند و می توانند به فهم و درک گذشته و آرای گذشتگان پی ببرند. نکته دوم، تأمل در جهت سیر فلسفه اسلامی و مقام این فلسفه در قیاس با فلسفه یونانی و فلسفه جدید است.

در این کتاب خطی رسم شده است که پیوند میان فلسفه ­ها از فارابی تا عصر حاضر را نشان می دهد. این خط، خط وحدت و جمع میان دین و فلسفه و محور دوران آتش بس در جنگ دائم میان فلسفه و سیاست، در عین حفظ آتش زیر خاکستر است. کتاب ما و تاریخ فلسفه اسلامی در سه بخش سامان یافته است: قوام و تأسیس فلسفه اسلامی، گزارش مختصر تاریخ فلسفه اسلامی و وضع فلسفه در ایران و مقام فلسفه اسلامی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما