loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلاصه آثار شهید مطهری - دفتر ششم: دین و دوران

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده مرتضی مطهری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 375

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9509 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
187,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر جلد ششم از مجموعه خلاصه آثار شهید مطهری با نام دین و دوران است. کتاب دین و دوران شامل خلاصه کتاب های: خدمات متقابل اسلام و ایران – نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر – پیرامون انقلاب اسلامی و پیرامون جمهوری اسلامی – اسلام و مقتضیات زمان – قیام و انقلاب مهدی(عج) می باشد.

پاسخ این سوال ها را می توانید در کتاب «دین و دوران» بیابید:
اجداد ما پیرو دین زرتشت بوده اند و این دین، آیین ملی ما ایرانیان بوده است. چرا اعراب با حمله به ایران ، آنها را وادار کردند از اسلام که دینی بیگانه بود، پیروی کنند؟ آیا این مطلب صحیح است که ایرانیان، اسلام اصیل را تغییر شکل دادند و مذهب تشیع را ایجاد کردند تا در پوشش آن، عقاید پیشین خود را دنبال کنند؟ مگر نه این که امامان شیعه از طریق ازدواج امام حسین علیه السلام با شهربانو دختر یزدجرد به پادشاهان ساسانی منتسب شدند و جنبه الهی و آسمانی آنها را پیدا کردند؟
اسلام به عنوان دینی دارای اصول ثابت و تغییر ناپذیر، چگونه می تواند پاسخگوی نیازهای متغییر بشریت در طول زمان باشد؟ استاد مطهری می گوید اگر ما بخواهیم آینده انقلاب اسلامی را تضمین کنیم، باید روی مساله آزادی پافشاری کنیم. اما چرا ایشان صریحا در آثار خود با آزادی عقیده مخالفت می کند؟ چرا جهاد یکی از دین است و اسلام از آن طرفداری کرده است؟ در حالی که جنگ برای تحمیل عقیده بااصول حقوق بشر منافات دارد.

با توجه به حرکت رو به انحطاط اخلاقی و معنوی جوامع بشری واین که مصلح جهانی وقتی ظهور می کند که ظلم و ستم فراگیر شده باشد، آیا نتیجه گرفته نمی شود که هر اصلاحی چون مانع ظهور آن مصلح می شود محکوم است؟ و بلکه هر خطا و گناهی چون مقدمه ی آن اصلاح کلی است رواست؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما