loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آینه در کربلاست: پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا

ناشر قدیانی

نویسنده محمدرضا سنگری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 816

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9612 10003022
180,000 171,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «آینه در کربلاست؛ پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا» می کوشد پنجره هایی برای تماشای دیگر و فهمی تازه تر از این واقعه اندیشه ساز و اندیشه پرور بگشاید.

کتاب «آینه در کربلاست؛ پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا» ترکیبی از روایت، تطبیق، تحلیل و تذکر، سیر تاریخی حوادث و رویدادهای واقعه کربلا است. این اثر، هم چگونگی این واقعه را بیان می کند و هم دلیل آن را.

این کتاب در 41 بخش تنظیم شده است. در پایان هر بخش، نکته ها و آموزه هایی ارائه شده اند که فرصتی برای عبرت آموزی و تنبیه و تذکر است؛ نویسنده این روش نگارش را مبتنی بر روش قرآن عنوان کرده است چرا که قرآن در طرح قصص و سرگذشت اقوام و تمدن ها و رویدادها همواره به عبرت و تذکر و موعظه توجه دارد.

«زمینه های نهضت»، «در آستانه حرکت به سرزمین عراق»، «کاروان در کربلا»، «آغاز نبرد عاشورا»، «نماز ظهر عاشورا»، «به میدان رفتن امام»، «رویدادهای پس از شهادت»، «غارت و آتش زدن خیمه ها»، «دفن شهیدان کربلا»، «خرابه شام» و «بازگشت کاروان» عناوین برخی از بخش های 41 گانه این اثر را تشکیل می دهند.

هرچه نگارش کتاب آینه در کربلاست: پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا ،پیش تر می رود مباحث، گسترش بیشتری می یابند و سیر از اجمال به بسط و تفصیل فزونی می گیرد. در حقیقت تکیه گاه نویسنده تحلیل و تبیین وقایع اصلی است نه رویدادهای جانبی و فرعی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما