loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی ترین بعد هستی

ناشر لب المیزان

نویسنده اصغر طاهرزاده

تعداد صفحات : 79

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9651 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فهرست مطالب:

مقدمه
لطف خدا در شناخت حجّت الهی
شناخت ظهور خاص؛ مقدمه ی ظهور عام
ظهور غیبی ترین گوهر
ولایت؛ باطن نبوت
آخرالزمان و ظهور باطنِ آخرین نبیّ
ائمه منتظِر امام مهدی(عج)
تمامیت جبهه ی سُعداء و اشقیاء
زمان به انتها می رسد
حالت غیبی آخرالزمان، مقدمه ی انتقال به عالَم غیب قیامت
جهان در حال آمادگیِ جدایی حق از باطل
یقینِ مردم آخرالزمان
خطر انکار!
راز ادامه ی غیبت
چگونگی رهایی از دجّال
طلوع بصیرت
شرایط اُنس با عالَم غیب
شرح فرازهایی از مبحث قبل
رجعت؛ شرایط تکمیل انسان ها
کامل ترین شرایط
آخرالزمان؛ عالَمی گسترده تر
راز سرعت بخشیدن به ظهور
برکات نگاه درست به مهدویت

مقدمه کتاب را در زیر می خوانید:

باسمه تعالی
1- شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) به قدری عجیب و عظیم است که اندیشه های زیادی را جهت درک آن شرایط به خود مشغول می کند تا انسان متوجه شود چگونه با ظهور آن حضرت، ابعاد پنهان و باطنی عالم به ظهور می آید و سنگ و درخت با یاران مهدی(عج)سخن می گویند.

2- بیش از آن که تصور شود حضرت مهدی(عج) از عالم غیب به عالم شهود می آید باید به این نکته توجه شود که عالم شهود نیز آنچنان صعود می کند که می تواند ظرف ظهور ابعاد غیبی حضرت مهدیg گردد.

3- رابطه ی بین ظهور پیامبر آخرالزمان(ص) به عنوان حامل آخرین و کامل ترین دین و ظهور آخرین ولی خدا به عنوان حامل آخرین اسرار الهی ما را به این تأمل دعوت می کند که در آخرالزمان باطنی ترین ابعاد هستی ظهور خواهد کرد.

4- وقتی حضرت سجاد در وصف منتظران حضرت مهدی(عج) می فرمایند: «اَلْغیبةُ عِنْدَهُم بِمَنْزِلَةِ الْمُشاهده»[1] غیبت نزد آن ها همانند مشاهده است، می فهمیم زمانه جهت ظهور مهدیg باید آنچنان اوج بگیرد که دیگر عالم ماده حجاب بین انسان ها جهت رؤیت عالم غیب نباشد و این می رساند که ضروری است معارف خاصی به میان آید که بتواند انسان ها را به حضور عالم غیب سیر دهد تا زمینه ی ظهور آن حضرت فراهم گردد. اولین قدم، روی برگرداندن از تمدنی است که تماماً حسّی و حسّی زده است.

5- اعتقاد به توحید و نافذبودن توحید، اقتضا می کند که متوجه باشیم توحید الهی همچنان تاریخ را در می نوردد و جلو می آید و روز به روز بیشتر ظهور می کند تا منجر به توحیدی ترین شرایط و حاکمیت موحد ترین انسان شود و در نتیجه در آخرالزمان انسان ها با تجلی کاملی از توحید الهی روبه رو خواهند شد و این یعنی ظهورِ ابعاد باطنی عالم هستی و پشت کردن به ظلماتی که مانع تجلی چنین توحیدی است.

این ها از نکاتی است که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته و فرهنگ انتظار را معنی کرده است تا معلوم شود باید منتظر چه چیزی بود و چگونه خود را برای چنان شرایطی آماده کرد. به امید آن که قدمی به سوی ظهورِ باطنی ترین بُعد هستی برداشته باشیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما