loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه مصرفی (اسطوره ها و ساختارها)

5 (1)

ناشر ثالث

نویسنده ژان بودریار

مترجم پیروز ایزدی

تعداد صفحات : 339

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

ژان بودریار این کتاب را در سال 1970 نوشته و در آن تردید، ارزیابی و نقد خود را نسبت به اقتصاد مارکسی بیان کرده و به بیان تفاوت های چهار منطق حوزه مصرف (منطق فایده، منطق بازار، منطق هدیه و منطق منزلت) را پرداخته است.
"جامعه مصرفی" نقدی است بر مفهوم مصرف کالاهای فرهنگی از قبیل فیلم و سینما و انواع تفریحات فرهنگی و بودریار معتقد است نوع مصرفی که در جامعه مدرن شکل گرفته، زاییده سرمایه داری است که طبقه متوسطی را به وجود آورده و برای اینکه جامعه پاسخگوی نیازهای این طبقه باشد، مدام در حال بازتقاضای کالاها و در واقع تعریف نیازهای جدید است.
این کتاب از سه فصل با عناوین در ستایش اشیاء، نظریه مصرف، رسانه های گروهی و سکس و اوقات فراغت و یک نتیجه گیری تشکیل شده است.
مبادله نمادین و مرگ، در سایه اکثریت های خاموش، فوکو را فراموش کن، آینه تولید، تصاویر و شبیه سازی، آمریکا و اغوا از جمله آثار بودریار هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما