loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سراب سیاست: واکاوی اندیشه و عملکرد سید محمد موسوی خوئینی ها

5 (1)

ناشر اشراق حکمت

نویسنده محمدرضا امینی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 424

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9916 10003022
42,000 39,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «سراب سیاست» در نقد اندیشه و عملکرد حجت الاسلام سید محمد موسوی خوئینی ها، نوشته محمدرضا امینی، پژوهشگر تاریخ معاصر است که به همت موسسه اشراق حکمت قم تدوین و منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه در ضرورت نگارش این کتاب آمده است: فتنه گران، در جنگ نرم می کوشند با ابهام آفرینی، غبار تردید را در جامعه برپا کنند و مردم را به سوی بی طرفی سوق دهند، تا از این رهگذار حق مداران را منزوی سازند... در ماه های پس از آغاز فتنه، برخی رسانه ها ضمن اشاراتی، از آقای سیدمحمد موسوی خوئینی ها با عنوان «مرد خاکستری» و «کسی که بیشتر فعالیت می کند ولی کمتر خود را نشان می دهد» یاد می کردند. نقش او زمانی برجسته شد که اصلاح طلبان پس از نومیدی از برخی سران خود، رهبری او را پذیرفتند. با این همه، کمترکسی او را می شناخت؛ و پژوهشی نیز که در آغاز دهه هشتاد کوشید تا او را بشناساند، به دلیل خروج از طریق انصاف، با واکنش هم زمانِ اصول گرایان و اصلاح طلبان روبه رو گشت. با این اوصاف، به آفتاب آوردن مرد سایه نشین، ضرورت یافت. پژوهش درباره کسی که با وجود به راه انداختن یک رسانه موج آفرین به ندرت گفت وگو با رسانه ها را پذیرفته است کار آسانی نبود؛ اما برای روشنی بخشی به جامعه و فردای تاریخ، تدوین چنین کتابی اجتناب ناپذیر بود.

ناشر در بخش دیگری از مقدمه آورده است: خوئینی ها را می توان نماد و نمود جناحی دانست که روزی با عنوان «چپ اسلامی» شناخته می شد. بنابراین درنگ و تأمل در سیره او می تواند افزون بر آشنایی نسل های آینده انقلاب با آغاز و انجام این طیف، تجربیات ارزشمندی را نیز به دست دهد. ازجمله مقوله هایی که نسل های انقلاب، هنگام واکاوی شخصیت ها و جریان ها می باید کانون توجه قرار دهند، «پایبندی به اصول انقلاب»، «اخلاق سیاسی» و «تقوای فردی و گروهی» است.

کتاب پیش روی، بر پایه مطالب کاملاً مستند نگاشته شده و نویسنده کوشیده است از مطالب بی سند و نامطمئن استفاده نکند. بسیاری از اسناد به کار رفته در این نوشته، از میان منابعی برگزیده شده که از نظر فکری به خوئینی ها و جریان نزدیک به او منتسب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما