loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده مستند اتاق کنترل

همزمان با هشدار 48 ساعته بوش به صدام حسین در مارس 2003، جنب و جوش بی سابقه ای در شبکه الجزیره به راه افتاد. با تمام شدن این ضرب الاجل و حمله آمریکا به عراق، شبکه الجزیره از خط قرمزهای اطلاعاتی آمریکا عبور کرد. اخباری که از الجزیره پخش می شد، خارج از جریان اطلاعاتی کنترل شده پنتاگون بود و همین، مقامات آمریکایی را عصبانی کرده بود. هرکدام از طرفین از واقعیت و نحوه ارائه آن، تلقی خاص خودشان را داشتند. در نهایت، جنگ دیگری بین ارتش آمریکا و شبکه الجزیره درگرفت. مقامات آمریکایی این شبکه را عامل تبلیغاتی القاعده معرفی کردند و ارتش آمریکا مقر خبرنگارهای الجزیره در بغداد را بمباران کرد.
اتاق کنترل، ضمن به تصویر کشیدن حال و هوای آن روزهای شبکه الجزیره و نصاحبه با اعراب تحصیل کرده در مورد عراق، نشان می دهد که واقعیات چگونه جمع آوری، ارائه و تفسیر می شوند تا تاریخ همیشه به نفع فاتحان نوشته شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی