loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده مستند تمدن 6: کار

آیا غرب به تاریخ می پیوندد؟

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12198 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
3,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

ششمین عنصری که غرب را قادر کرد تا بر سایرین چیره شود، ارزش اخلاقی دانستن کار بود. مشهور است که ماکس وبر آن را به پروتستانتیسم مربوط دانسته است. اما واقعیت این است که هر فرهنگی بدون در نظر گرفتن مذهب، قادر است تا با کار سخت، پس انداز و روی هم گذاشتن سرمایه، روح سرمایه داری را شرمنده کند.
سوال اینجاست که چرا این ارزش اخلاقی در غرب در حال رنگ باختن است. اروپایی ها دیگر تا ساعت های طولانی کار نمی کنند و آمریکایی ها پس انداز را به طور کامل رها کرده اند. کارگران و پس انداز کنندگان واقعی در جهان امروز وارث کنفسیوس اند نه کالوین.
شاید به طعنه بزرگترین تهدید برای تمدن غرب همین غربی سازی جهان به نظر می رسد، اگر نتیجه رشد اقتصادی آسیا وخیم ساختن آب و هوای جهانی باشد.
با این حال، این نگرانی ها شاید باعث شود تا توانایی تمدن غرب در حل مشکلات جهانی دست کم گرفته شود.
در آخرین برنامه از این مجموعه، نیل فرگوسن استدلال می کند که از دست رفتن ایمان مردم غرب به خودشان و نه به مذهبشان، تهدید اصلی برای بقای تمدن غرب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی