loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده فیلم سینمایی چ

ناموجود، به من اطلاع بده notify me

در اواخر مرداد سال ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران (فریبرز عرب نیا) از طرف دولت موقت ماموریت پیدا می کند به پاوه برود و درگیری داخلی به وجودآمده در آنجا را خاتمه دهد. سه رأس درگیری موردنظر را مردم پاوه، کردهای جدایی طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می دهند. چمران با تیکه بر نگاه عرفانی و بینش صلح جویانه اش، هم باید در برابر جسارت و میل به عدالت طلبی اصغر وصالی (بابک حمیدیان) به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در پاوه مقاومت کند و هم دکتر عنایتی (مهدی سلطانی) به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد.

وصالی که جوانی پرشور است و روحیه ای انقلابی دارد صلح طلبی و میل چمران به جلوگیری از برخوردها و ملایمت او را به انفعال تعبیر می کند و مدام با او کشمکش دارد. تیمسار فلاحی (سعید راد) فرمانده نیروی زمینی ارتش هم در این میان نماینده نگرش دیگری به جنگ است و سعی می کند اوضاع را طبق تشخیص خود مدیریت کند.

چمران همه تلاش اش را می کند که گروه های فکری و عقیدتی مختلف را به وحدت و رفتار عاقلانه تشویق کند. اما برخلاف پیش بینی های او نه عنایتی که رفیق قدیمی او نیز هست پیشنهاد صلح را می پذیرد و نه وصالی و همسنگرانش حاضر می شوند دست از مقاومت بردارند. بدین ترتیب چمران که دردی عارفانه را در دل تحمل می کند، دو روز سخت و طاقت فرسا را پشت سر می گذارد، در حالی که نیروهای معارض در حال تسخیر شهر هستند. تا این که به فرمان مستقیم امام خمینی نیروهای رزمی کافی از مرکز به سرعت به محل اعزام می شوند و درگیری ها پایان می یابد.

موسیقی متن این فیلم ساخته فردین خلعتبری می باشد.طراحی صحنه و لباس در این فیلم بر عهده عباس بلوندی بود. فیلم چ دارای ۵۲۰ پلان است و در مقایسه با فیلم های دیگر ژانر سینمای جنگی ایرانی، دارای جلوه های ویژه و صحنه آرایی های نظامی کم نظیری است. فیلمبرداری این فیلم ۵ ماه، صداگذاری ۶ ماه و مونتاژ ۴ ماه و همگی به صورت بی وقفه انجام شد. همچنین عملیات خلاقه ویژوال افکت ۱۶ ماه به صورت همزمان با دیگر کارهای فیلمسازی به طول انجامید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی