loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب صوتی فصل شیدایی لیلاها

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23025 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
12,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب صوتی با آهنگسازی و تنظیم مهدی زارع و با صدا و روایت مصطفی رحماندوست، شاهین علایی نژاد، احسان چریکی، غلامحسین مراقبی، غلام بابوته و مسعود میرزایی منتشر شده است. کتاب صوتی «فصل شیدایی لیلاها» که روایت هفت راوی است از حرکت حضرت حسین (ع)، چه در کنار و چه در مقابل؛ با به کار بستن همه امکانات مدیوم کتاب گویا، تلاش کرده تا روایتی شنیدنی را در اختیار مخاطب بگذارد.

اما آنچه اثر پیشرویتان کتاب "گویای فصل شیدایی لیلاها"-را متفاوت می کند با کارهای که شنیده اید و یا حتی با مکتوب اثر، نگاه ویژه ی است پس پرده تولید اثر، و آن هم از چند نظر:
اول انتخاب صداها به عنوان راویان، تلاش و دقتی وسواس آمیز شده که صداها ما به ازای جدی و کاملی باشند برای شخصیت های اثر. هم از جنبه فیزیک راویان که سن و سال و موقعیت اجتماعی را شامل می شود و هم از جنبه شخصیت و هویت آدم ها که صدا نزدیک باشد به درونیات و جهان بینی شخصیت ها، گوی هر صدا تشخص تمامی است از صفات رفتاری و اخلاقی راویان.
و البته جنبه دیگری هم در انتخاب صدا دیده شده و آن این که علاوه بر هماهنگی صدا با فیزیک و روان شخصیت ها، تلاش شده که صداها در نگاهی کل گرا، هویت دراماتیک شخصیت ها را نیز باز بسازند و در لایه نهان، کنش انتهایی هر راوی، منطبق باشد با صدایی که از او در مسیر روایت می شنویم.
دوم نفس تعدد راوی، که خوانش مشکل کتاب را برای مخاطب حل می کند و تعداد راویان با وجود تعدد صدا، به راحتی شناخته می شوند و همراهی مخاطب با مضمون سریع تر و سهل تر اتفاق می افتد.
سوم موسیقی اثر، همه اهل فن و علاقمندان حوزه موسیقی معترف اند که ساختن موسیقی جدید و نو و شنیده نشده برای مضمون عاشورایی، چقدر دشوار و نشدنی می نماید، هم به جهت بسیاری کارهای ساخته شده و هم به جهت محدودیت های نانوشته این فضا، بنابراین آنچه از موسیقی در این اثر می شنوید، هم به این دو دلیل که موسیقی ترکیبی و تکراری نیست و هم همه قواعد معنایی این گونه را رعایت کرده، عمیقا قابل اعتناست و هم به این جهت که همراهی شگرفی دارد با هویت دراماتیک شخصیت ها. انتخاب و تخصیص ملودی های خاص برای هر راوی،علاوه بر این که نشان شخصیت او و تبیین کننده حالات اوست، همسویی دلنشینی دارد با کنش دراماتیک او، بنابراین موسیقی حتی بدون کلام، باری از معنا را به دوش می کشد و هم افزایی حسی عمیقی با متن ایجاد می کند.
چهارم نواها و افکت ها، که استفاده اغراق آمیزش می تواند نتیجه را به نمایش رادیویی نزدیک تر کند و از کتاب گویا دورتر. در این اثر علاوه بر پایبندی جدی به پارامترهای اصلی کتاب گویا و دور نشدن از ذات این مدیوم، سعی شده در حدود و اندازه همین مدیوم، نوآوری و خلاقیتی هرچه بیشتر برای جذاب تر شدن و شنیدنی تر شدن اثر به کار بسته شود، به گونه ای که بی اغراق در فضا سازی و نمایشی کردن کار، از همه امکانات قاب کتاب گویا بهره گرفته شود.
و خلاصه این که ...دقایق شیرین و خاطره انگیزی را برایتان از شنیدن یک کتاب رقم بزند، و احساستان را برای لحظاتی به خود همراه کند...باشد که چنین...

«و ما هفت تن بودیم، برای برافروختن، برنشاندن و سوختن در میان آتشی تا به ابد فروزان. هفت نفر از هزاران. از آن آتشگاه، ققنوسانی تا ملکوت پرگشودند و خاکسترانی تا به همیشه تاریخ نفرین شده ماندند که امروز، ما هفت تن، ققنوس و خاکستر، با همان دستار و کردار، طنین هزارباره و نامکرر آن واقعه بزرگ را به روایت نشسته­ ایم که:
مظلمه خون کیست این همه کشتارها
چیستی ای ملک ری
فتنه­ گری تا به کی
این همه مفتی و شیخ
این همه قاضی شریح
چند برادر کشی لذت کافرکشی
بغض قلم را شکست
آتش باور کشی
کیست که عبرت برد
زین همه تکرارها»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی