loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده نرم افزار ترجمان وحی: تفسیر واژه محور قرآن کریم

طرحی نو در ترجمه و تفسیر قرآن کریم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26915 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
32,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

«ترجمان وحی» عنوان مجموعه برنامه هایی است که به مدت 8 سال (از 1382 تا 90) با اجرای استاد فیاض بخش در رادیو قرآن تولید و پخش می گردید. رویکرد استاد در این برنامه ها، ترجمه و تفسیر آیات قرآن کریم به روش «واژه محور» بوده است. در این روش تلاش می شود تا از رهگذر دقت در واژه شناسی قرآن کریم، به تفسیر آیات پرداخته شود.

حاصل این تلاش مجموعاً 838 برنامه رادیویی به مدت زمان متوسط 20 دقیقه (یعنی جمعاً حدود 280 ساعت) است.

تمامی این برنامه ها در قالب 3 عدد DVD در بسته بندی زیبا و متفاوت عرضه شده. همچنین بروشوری حاوی توضیحات کامل از مجموعه و روش تفسیر واژه محور قرآن کریم در این بسته ارائه شده است.

محتویات بسته صوتی ترجمان وحی:
• 3 عدد DVD محتوی کلیه برنامه های ترجمان وحی با فرمت MP3
• بروشور جامع ترجمان وحی؛ شامل: معرفی اجمالی روش تفسیر واژه محور، معرفی مجموعه برنامه های ترجمان وحی در رادیو قرآن و فهرست فایلهای موجود در هر دی.وی.دی و مشخصات آنها.
• معرفی مختصری از استاد محمد تقی فیاض بخش

مشخصات مجموعه برنامه های ترجمان وحی بدین شرح است:

سری اوّل برنامه (112 قسمت):
هدف این مجموعه صرفاً ترجمهی قرآن با محوریّت واژگان قرآنی بود و به مباحث تفسیری چندان پرداخته نمی شد. رویکرد برنامه بر این مبنا بود که از آنجا که 80 درصد لغات پر استعمال قرآن محدود به 500 لغت است، با آموزش این 500 لغت، میتوان تا 80 درصد قرآن را ترجمه کرد. با این رویکرد سوره حمد، حدود نیمی از بقره، و آیت الکرسی ترجمه شد.

سری دوّم ترجمان وحی (400 برنامه):
در این مجموعه که حدود 4 سال از رادیو قرآن پخش شد، علاوه بر ترجمه آیات و آشنایی با لغات، یک تفسیر مقدّماتی هم ارایه می شد. حاصل کار ارایه جزء 29 و 30 بود.

سری سوّم ترجمان وحی (306 برنامه):
سری جدید کاملاً رنگ تفسیری داشته و می توان آن را نقطه تکامل روش تفسیر واژه محور دانست. کار تفسیر از انتهای جزء 30 آغاز شد و 18 سوره تفسیر گردید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی