loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده آنان که می اندیشند 4: بررسی و نقد آراء و اندیشه های دکتر سید حسین نصر

کانون اندیشه جوان در اردیبهشت ماه 1387، با همکاری بسیج دانشجویی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، چهارمین همایش را از سلسله همایش های «آنان که می اندیشند» برگزار کرد. این همایش به نقد و بررسی آراء و نظریات دکتر سیدحسین نصر اختصاص داشت.

بزرگداشت «سیدحسین نصر»، متفکر ایرانی مقیم آمریکا، با عنوان «آنانکه می اندیشند؛ سیدحسین نصر» روزهای 15 و 16 اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار شد.

این بزرگداشت به همت کانون اندیشه جوان با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

محورهای این همایش عبارتند از: نصر و شریعت؛ نصر و دنیای متجدد؛ نصر و وحدت ادیان؛ نصر و حکمت خالده؛ نصر و کثرت گرایی دینی؛ نصر و تصوف و عقلانیت؛ نصر و علم سنتی و علم مقدس و نصر و روشنفکری و روشنفکران دینی.

همایش دوروزه «بررسی و نقد آراء و اندیشه های سیدحسین نصر» با سخنرانی علی اکبر صادقی رشاد درباره «نماد سیطره مجاز در ساحت هویت تاریخ» آغاز به کار کرد.
سپس غلامرضا اعوانی درباره سهم نصر در تفکر اسلامی معاصر سخن گفت و در ادامه محسن کدیور نسبت نصر را با روشنفکری دینی بیان کرد.
سیدحسن حسینی و عبدالحسین خسروپناه دیگر سخنرانان روز اول همایش دوروزه «بررسی و نقد آراء و اندیشه های سیدحسین نصر» بودند که به ترتیب درباره نصر و تکثرگرایی دینی و دین شناسی نصر سخنرانی کردند.
روز بعد هم علیرضا قائمی نیا درباره وحی از دیدگاه سنت گرایی و تجددگرایی سنخرانی کرد و در پایان این همایش دوروزه میزگرد نصر، تصوف و عقلانیت با حضور حمیدپارسانیا و شهرام پازوکی برگزار شد.

سیدحسین نصر، زاده 19 فروردین 1312 (1933 میلادی) در تهران، فیلسوف و متاله نامدار ایرانی است که سال هاست در دانشگاه جورج واشنگتن استاد فلسفه و علوم اسلامی است. نصر به همراه اندیشمندانی چون رنه گنون، فریتهوف شوان و مارتین لینگز از چهره های برجسته سنت گرایی است.

آثار مهم نصر چون معرفت و معنویت، سنت عقلانی اسلامی در ایران، هنر مقدس در فرهنگ ایرانی، دین و نظام طبیعت، نیاز به علم مقدس و هنر اسلامی و معنویت به زبان فارسی ترجمه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط