loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده مستند شب نامه

روزهای عجیبی در پیشه

(شب نامه) روایتی است از پشت پرده اتفاقات شش ماه افشاگری کانال تلگرامی به همین نام که در طی فعالیت خود شبکه جاسوسی را که در بین کار آفرینان کشور نفوذ کرده آشکار می کند.
در طی این شش ماه، چندین هزار نفر از فعالین اکو سیستم استارت آپی کشور، به طور مداوم محتوای منتشر شده در کانال شب نامه را پیگیری می کردند و با ادمین این کانال (عرشیا کاظم زاده) به طور مستمر مکالمه می کردند، در حالیکه از تولید مستند (شب نامه) بی خبر بودند.
جاسوسی نوین در کشور، موضوع اصلی مستند (شب نامه) است که فعالین اصلی محیط استارت آپی از جمله کار آفرینان، خبرنگاران و دلالان سرمایه گذاری در آن حضور دارند.
این مستند به بررسی لایه های پنهان نفوذ در قالب استارت آپ ها و همچنین شبکه های بخش خصوصی و دولتی می پردازد. موضوع فیلم از آنجایی آغاز می شود که راوی و بازیگر مستند به همراه عوامل سازنده به لغو همایش «آی بریج» واکنش نشان می دهند و از یک واکنش ژورنالیسی به پژوهشی جستجوگرانه می رسند.

بخش های نخستین مجموعه «شب نامه» به موضوع پیامک ها می پردازد و به صورت غیر مستقیم به این موضوع اشاره دارد که از طریق رصد پیامک هایی که مردم به برخی برنامه های ورزشی پربیننده ارسال می کنند، علائق ورزشی آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

شب نامه با یک شروع ساده، خیلی منطقی مخاطب را به هراس می اندازد که با ارسال و دریافت یک پیامک سرگرمی ساز و یا بانکی، امنیت فردی اش به مخاطره می افتد. حتی شرکت های خدمات دهنده به سادگی اطلاعات مالی افراد را می توانند دسته بندی و تحلیل کنند.

مستند شب نامه نخستین اثر هنری منحصر به فردی است که با محوریت پروژه نفوذ، پرده از اسرار نه چندان پوشیده ای برمی دارد تا از غفلت های کلانی رونمایی شود و ساخته سید مهدی کرباسی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حمید پیرزنده دل

خیلی ممنون از اینکه سریع به دستم رسوندید.
مستند عالی هست.

24 اسفند 1395