loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده سردار عشق: شهید مصطفی چمران (به همراه مستند رقص من در برابر مرگ)

ناشر الکترونیک : روایت فتح - ناشر الکترونیک

کارگردان : محمد درمنش

شهید دکتر مصطفی چمران (۱۳۶۰–۱۳۱۰) فعال سیاسی-نظامی ایرانی و بنیانگذار ستاد جنگ های نامنظم در دفاع مقدس بود.
وی پیش از انقلاب ۵۷ انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا را پایه ریزی کرد، سپس به لبنان رفته و در آن جا به همراه امام موسی صدر، سازمان امل را تشکیل داد. با انقلاب در ایران وی پس از ۲۱ سال به ایران باز گشته و پس از آموزش نیروهای سپاه، از سوی مهندس بازرگان به معاونت نخست وزیری دولت موقت در امور انقلاب منصوب شد. بعد از موفقیت در پاوه، امام خمینی (ره) مسئولیت وزارت دفاع را به وی سپرد. از دیگر مسئولیت های وی می توان به نمایندگی تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و نماینده روح الله خمینی در شورای عالی دفاع اشاره کرد.

با شروع جنگ به اهواز رفت و ستاد جنگ های نامنظم را بنیان گذاری کرد. از دیگر کارهای مهم وی ایجاد هماهنگی بین نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی بود که در منطقه حضور داشتند. شهید مصطفی چمران در سی و یک ام خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش به شهادت رسید.

این مجموعه حکایت پر فراز و نشیب زندگی این شهید بزرگوار از زبان همراهان وی می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط