loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتارهای انتقادی

ضرورت نقد، نقد درون گفتمانی، انقلاب صدرائی، حق فرهنگی، امکان جامعه شناسی دینی، وجوه نرم افزاری علم، اسلام و جهانی شدن

ناشر سوره مهر

نویسنده عماد افروغ

تعداد صفحات : 474

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب حاضر مجموعه ی شش مقاله از نویسنده است که تحت این عنوان در یک کتاب منتشر شده است. نویسنده معتقد است که نقد درون گفتمانی یعنی نقد سیاستها و عملکردهای نظام جمهوری اسلامی بر پایه مبانی و ملاکهای به دست آمده از انقلاب، زمینه را برای تحقق ارزشها و اهداف جامع انقلاب اسلامی فراهم می کند و در صورت بی توجهی به آن باید منتظر عواقب سوء آن باشیم.
نویسنده در این کتاب در مقاله اول به ضرورت نقد ، اهداف، مبانی و ارکان آن در جمهوری اسلامی و به مباحث مرتبط با آن از جمله اصول گرایی خلاق و انتقادی و بایسته های آن می پردازد. در بخش دوم با عنوان انقلاب صدرایی ایشان به دنبال تبیین لایه های زیرین انقلاب اسلامی بر اساس فلسفه صدرایی است و آن را در راستای سفر چهارم از اسفار اربعه ملاصدرا می داند. بدین معنی که عالِم ربانی در سفر چهارم خود، ارتقاء جامعه را مسئولیت خود دانسته و در راستای ادای این تکلیف دست به اقدام عملی می زند. بخش سوم با عنوان حقوق فرهنگی مجموعه 5 مصاحبه ایشان راجع به مسائل فرهنگی است. در بخش چهارم با عنوان امکان جامعه شناسی دینی بحثهایی را در مورد علم دینی به طور کلی و جامعه شناسی دینی به طور خاص مطرح می کند و در نهایت از این امکان دفاع می نماید. در بخش پنجم پیرامون جهانی شدن و موضع ما در قبال آن سخن گفته و در نهایت در فصل ششم با عنوان اعتماد سیاسی و مؤلفه های آن به بررسی و تحلیل مسائل سیاسی روز پرداخته و در این میان پیش بینی هایی هم داشته است.
با توجه به اینکه این کتاب، حاصل مقالات و مصاحبه ها و سخنرانی های نویسنده در مقاطع مختلف زمانی و به مناسبتهای خاص در موضوعات گوناگون بوده اند، انسجام موضوعی و محتوایی زیادی ندارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما